עקיבא נוביק להנהלת ערוץ הכנסת: "לא אגיע כל עוד עובדת הערוץ מושעית"

הכתב הפוליטי, שמגיש תכנית בערוץ הכנסת, בצעד סולידרי כלפי העובדות שהושעו מתפקידן כי סירבו להלשין על מפיץ הסרטון בפרשת עופר שלח

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/20 13:13 א בתמוז התשפ

עקיבא נוביק להנהלת ערוץ הכנסת: "לא אגיע כל עוד עובדת הערוץ מושעית"
עקיבא ראול נוביק, צילום: יח"צ

הכתב הפוליטי של ערוץ 13, עקיבא נוביק, פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי הודיע להנהלת ערוץ הכנסת כי לא ישוב לעבוד אצלם, בשל פרשת ח"כ עופר שלח. כזכור, בקטע שצולם לפני כשלושה שבועות בערוץ הכנסת, אך לא פורסם, נראה ח"כ עפר שלח זועם על המגישים משה גלסנר ואבי בלום. במהלך ריאיון שנערך לתכנית "שחור ולבן", נשאל שלח בנוגע לפרשת החקירות הפרטיות במפלגת כחול לבן. 

אלא שהסרטון שבעקבות הפצת הסרטון בו נראה חבר הכנסת משתלח בשני המגישים, החלו בערוץ הכנסת חקירות למציאת המפיץ. בערוץ ערכו בדיקות פוליגרף על מספר עובדים, וכן השעו שתי עובדות לאחר שסירבו לתת המידע על מי שהפיץ את הסרטון. השתיים עומדות כעת בפני פיטורין, וברחבי העיתונאים בישראל החלו לצאת ביקורות נגד התנהלות הערוץ. 

נוביק שנמנה בין מגישי התכנית "המזנון" שבערוץ הכנסת צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הודעתי להנהלת ערוץ הכנסת שכל עוד עובדת הערוץ מושעית בגלל סירובה להלשין על חבר לעבודה, לא אגיע להשלים הכנסה בערוץ".

בין המבקרים היה גם העיתונאי עמית סגל שכתב גם הוא: "מתקשה עדיין להירגע מאירוע ערוץ הכנסת: כסף ציבורי של כולנו שימש לבדיקות פוליגרף לעיתונאים. כך לא נראה כלי תקשורת, כך נראית הטלת מורא".