אריה גולן מחפש עבודה ברדיו גלי ישראל?

אריה גולן, אחד השדרנים הבכירים בישראל, קיים פגישה השבוע ברדיו גלי ישראל. על רקע פרישתם ופיטוריהם של בכירי רשות השידור, השדרן הבכיר מגשש אחר אלטרנטיבות במגזר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/08/14 16:51 כה באב התשעד

בכיר רשת ב' מחפש עבודה בגלי ישראל? על רקע הודעתו של מנכ"ל רשת ב' מיקי מירו על פרישה, נודע ל'כיפה כי השבוע בכיר אחר ברשות השידור, שדרן קול ישראל אריה גולן, נפגש עם הנהלת רדיו גלי ישראל בגישושים אחר אפשרויות לעבודה בהמשך. גולן הינו אחד השדרנים הבכירים ברשת ב' ומשמש זה שנים כמגיש תכנית הבוקר של קול ישראל. בין היתר היה גולן זה ששידר את מהדורת החדשות המפורסמת של השעה שלוש בצהרי יום הכיפורים בשנת 1973, אשר בישרה את פרוץ מלחמת יום הכיפורים.

בעבר אומנם ציין גולן כי הוא מתכוון לפרוש, אך מתברר כי לא מדובר בפרישה מעבודה ברדיו אלא בהכנה לקראת הצמצומים והפיטורין ברשת ב' וברשות השידור בחודשים הקרובים בעקבות הרפורמה של שר התקשורת גלעד ארדן ברשות.

לא ברור כרגע האם פגישתו של גולן עם הנהלת רדיו גלי ישראל נובעת מרצון לעבור לשם, או שמא בגישושים לקראת הפיטורין הצפויים ברשות השידור. על פי גורמים ברשתות הרדיו השונות, שדרנים נוספים מרשת ב' מגששים בימים אלו אחר עבודות חלופיות ביום פקודה.

אם אכן יתקדמו המגעים בין גולן לראשי רדיו גלי ישראל, ייתכן כי המאזינים לא יאהבו את עובדת העסקתו של שדרן רשת ב' ברדיו הדתי לאומי, וזאת בלשון המעטה. כזכור, רק השבוע יצא גולן נגד מעשיו של מח"ט גבעתי עופר וינטר בעניין פרשת הדרת הנשים שלא הייתה ודף המפקד שפרסם בתחילת מבצע צוק איתן. "מה יהיה כשאל"מ עופר וינטר יהיה רמטכ"ל? צה"ל לא יהיה יותר צבא הגנה לישראל אלא צבא ה' לישראל", אמר גולן. בתגובה הוגשו תלונות נגדו ברשות השידור בטענה ש "גולן לא קיבל מיקרופון ממדינת ישראל כדי להביע את דעותיו השמאלניות".

זו לא הפעם הראשונה בה גולן מסתבר עם הציונות הדתית, כשלפני מספר שנים טען חבר הכנסת דאז מיכאל בן ארי בראיון עם השדרן כי גולן היה פעיל של ארגון השמאל הקיצוני גוש שלום. לטענתו גולן צולם בהפגנת 'גוש שלום' כשהוא עונד את סמל הארגון על דש חולצתו. "למה אתה משקר?", הגיב גולן בכעס. "אני לא פעיל של 'גוש שלום' ואתה משקר. שיהיה לך ולעוזר שלך בן גביר בהצלחה בכנסת".

אריה גולן מסר כי אינו רוצה להגיב לידיעה