קובי מידן התנצל ולא יפוטר מגלי צה"ל

מפקד התחנה התכוון להדיח את העיתונאי הוותיק בעקבות הפוסט שפרסם לאחר אירועי הגדר ברצועת עזה, אך חזר בו לאחר שמידן אמר בין היתר כי "לא נכתבה מילה כנגד חיילי צה"ל היקרים לכולנו. אם כך פורשו הדברים -אני מתנצל על כך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/18 21:05 יז בניסן התשעח

קובי מידן התנצל ולא יפוטר מגלי צה"ל
התנצל ולא יפוטר, צילום: פלאש 90. משה שי

שדר גלי צה"ל, קובי מידן, התנצל הערב (שני) על התבטאותו נגד חיילי צה"ל ובתחנה הצבאית הודיעו כי הוא לא יודח מתפקידו.

מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ, התכוון לפטר את מידן בטענה שהפר את הקוד האתי של התחנה, אך לאחר שהביע את התנצלותו חזר בו.

אלקבץ זימן במהלך היום את השדר הוותיק לשיחה, על רקע הפוסט שפרסם לאחר אירועי הגדר בגבול רצועת עזה, בו כתב כי הוא מתבייש להיות ישראלי.

"הקוד האתי קובע שעובדי גלי צה״ל וחייליה וכן כלל המשתתפים הקבועים, וקובי מידן נימנה עליהם, מחוייבים להפעיל שיקול דעת בכל התבטאות מעל כל במה חיצונית, מקוונת או אחרת", אמר וציין כי "הקוד האתי של התחנה הוא המגדלור לפני המחנה ולאורו צריכים לפסוע כלל חייליה ואזרחיה ללא קשר לאופי העסקתם".

העיתונאי הדגיש בשיחה כי "הדברים נכתבו בדף הפייסבוק הפרטי שלי. הם לא נאמרו במסגרת שידורי התחנה. ההפרדה הזאת חשובה ולא מקרית. הם נכתבו מתוך כאב ואכפתיות" וכי "לא נכתבה מילה כנגד חיילי צה"ל היקרים לכולנו. לא זאת הייתה הכוונה ואם כך פורשו הדברים -אני מתנצל על כך".

מידן הוסיף כי הוא מבין שהקשר עם גלי צה"ל, היקרה ללבי כבר יותר מארבעים שנה מחייב - גם על פי הקוד האתי של גלי צה"ל, שהתקבל ב2017 - הפעלת יתר שיקול דעת גם בהתבטאויות פרטיות".