אלו המועמדים המובילים לראשות מועצת יש"ע

אחרי החגים יתקיימו בחירות לראשות מועצת יש"ע, והמירוץ למציאת מחליף החל, על רקע המאבקים הפוליטיים בהנהגת התיישבות, בין הדור הישן לדור החדש. לחדשות כיפה נודע על מספר שמות בולטים המועמדים לתפקיד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/08/19 14:27 כא באב התשעט

אלו המועמדים המובילים לראשות מועצת יש"ע
יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני (במרכז) עם יגאל דילמוני (מימין) ושילה אדלר, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מי יהיה יו"ר מועצת יש"ע? בחודש נובמבר, אחרי החגים, צפויות להתקיים בחירות לראשות מועצת יש"ע. על פי תקנון המועצה, בכל שנתיים צריכות להתקיים בחירות לתפקיד. ראש המועצה הנוכחי, ראש מועצת קדומים חננאל דורני, טרם הודיע האם יתמודד פעם נוספת, אך כך או כך, המירוץ לתפקיד כבר החל, על רקע מאבקי הכוחות בהתיישבות. ולחדשות כיפה נודע על מספר שמות, הנחשבים כרגע, כשלושה חודשים לפני הבחירות עצמן, כמועמדים המובילים לתפקיד הבכיר בהנהגת ההתיישבות ביהודה ושומרון.

חננאל דורני - היו"ר המכהן של מועצת יש"ע טרם הודיע אם יתמודד על כהונה נוספת. דורני, שהחל בנובמבר האחרון את הקדנציה השלישית כראש מועצת קדומים, נבחר לראשות מועצת יש"ע בנובמבר 2017, לאחר שמועמדויות "נוצצות" יותר, על הנייר, כמו זו של אפי איתם, נפסלו. הוא נחשב כמזוהה עם ההנהגה הוותיקה של יש"ע.

נתניהו ודורני

חננאל דורני עם ראש הממשלה נתניהוצילום: מועצת ישע

אביחי בוארון - השם הבולט כיום במירוץ לתפקיד הוא מי שעמד בראש מטה המאבק של תושבי עמונה. בוארון, בן 46 ואב לשישה, תושב היישוב עמיחי שהוקם עבור מפוני עמונה, הוא עו"ד, מייסד תנועת 'מעייני הישועה' והתמודד בעבר לרשימת הבית היהודי לכנסת.

בוארון נחשב למקורב ליו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', והוא מאנשי 'הדור החדש' בהתיישבות, הדוגלים במאבק אקטיבי יותר מול רשויות המדינה והממשלה, כפי שהוכח במאבק האחרון על הפינוי מעמונה, שהוליד את הקמת היישוב עמיחי. 

אביחי בוארון

אביחי בוארוןצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שילה אדלר - מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר, שהתמודד בבחירות האחרונות לראשות מועצת בנימין מול ישראל גנץ, היה אמור הלהתמנות לעוזר שר הביטחון לענייני התיישבות, לאחר פיטוריו של קובי אלירז,  אך סירב  לקבל את התפקיד (ראו להלן). לאחר הסערה שחוללו הפיטורים של אלירז מונה לתפקיד אבי רואה. בעקבות הקדמת הבחירות אדלר חזר לתפקיד אותו מילא בבחירות האחרונות, ראש מטה שטח של בקמפיין הליכוד, אך לאחר שיסתיימו הבחירות, התמודדות שלו לתפקיד נחשבת טבעית

אדלר, למרות גילו הצעיר (40), משתייך ל'דור הישן' בהנהגת יש"ע. הבחירות לראשות מועצת בנימין נסובו סביב הנושא של ההנהגה הוותיקה מול הנהגה חדשה וגישה אחרת בהתיישבות. בחירה של שילה אדלר לראשות מועצת יש"ע תבטיח את המשך השליטה של הדור הוותיק בהנהגת המועצה, ולמעשה תשמר את המצב הקיים.

שילה אדלר

שילה אדלרצילום: יח"צ

קובי אלירז - מי שהיה עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות, ופוטר במפתיע על ידי ראש הממשלה, הוא אחת הדמויות המוערכות ביותר בהתיישבות, כשעדות לכך ניתן היה למצוא בהתגייסות למנוע את פיטוריו, והמחמאות שהורעפו עליו מכל כיוון. 

אלירז, תושב עלי ואב לשישה, לא נחשב למזוהה עם אחד הצדדים במאבקי ההנהגה ביש"ע. מועמדותו לתפקיד יכולה להיתפס כסוג של מינוי מקצועי איכותי, כזה שאינו נגוע במאבק פוליטי, כפי שנתפס בזמנו המינוי של דני דיין.

קובי אלירז

קובי אלירזצילום: צילום מסך, יוטיוב 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן