מינוי חדש: הרבנית דבורה עברון תמונה למנהלת המכון למנהיגות הלכתית

דבורה עברון שהייתה עד היום מנהלת 'ניגון נשים' במדרשה באורנים תמונה למנהלת המכון למנהיגות הלכתית לצידו של הרב שמואל קליצנר שאמר: ""כחלק מקידום חזון יצירת מנהיגות הלכתית נשית, העומד בבסיסו של המכון, מינויה של הרבנית דבורה היה צעד חשוב ומתבקש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/17 17:59 ה באלול התשעז

מינוי חדש: הרבנית דבורה עברון תמונה למנהלת המכון למנהיגות הלכתית
דבורה עברון, צילום: דוברות

הרבנית דבורה עברון מונתה לתפקיד מנהלת המכון למנהיגות הלכתית ע"ש סוזי ברדפילד, המשתייך לרשת מוסדות אור תורה סטון, ותסיים את תפקידה כמנהלת "ניגון נשים" ותכניות מנהיגות במדרשה באורנים. עברון תחל בתפקיד החדש בחודש ספטמבר ותעבוד לצדו של הרב שמואל קליצנר, מנהל המכון בחמש השנים האחרונות, שימשיך לכהן בתפקיד בשנתיים הקרובות. במסגרת תפקידה, תעביר עברון גם שיעורי הלכה לעמיתות המכון ובבית המדרש של המדרשה.

 

המכון למנהיגות הלכתית ע"ש סוזי ברדפילד הינו מכון גבוה לנשים במדרשת או"ת לינדנבאום מבית מוסדות אור תורה סטון, המדרשה מפעילה בין בין היתר את תוכנית הדס לשילוב לימוד תורני מעמיק עם שירות משמעותי בצה"ל. המכון למנהיגות הלכתית מקיים תכנית ייחודית וראשונה מסוגה שאורכה 5 שנים, הכוללת לימוד רחב ומעמיק של ההלכה ברמה ובהיקף הגבוהים ביותר, בסופה מוסמכות הנשים בתואר מנהיגה רוחנית ובהיתר הוראה, תואר שהינו אקוויוולנטי לסמיכה לרבנות של הרבנות הראשית.

 

עברון, בוגרת התכנית להכשרת מורות הלכה של בית מורשה, הינה מהדמויות הבולטות והמובילות בשנים האחרונות את תחום המנהיגות הנשית בעולם האורתודוקסי. היא נולדה בניו-יורק, עלתה ארצה בגיל 7 וגדלה בפתח תקווה. כל חייה הבוגרים גרה בפריפריה בדרום ובצפון הארץ, וכיום היא מתגוררת במצפה נטופה, שם היא מלמדת דף יומי ושיעור שבועי לנשים בגמרא.

 

"אני שמחה ונרגשת להצטרף לצוות המכון, הפועל להצמחת מנהיגות הלכתיות, שדוברות הלכה ויודעות אנשים וחברה" מציינת עברון, "ההלכה תמיד רלוונטית ומנחה אותנו תוך התכתבות מתמדת עם המציאות. העובדה שקולן ותרומתן של נשים לשיח ההלכתי לא נשמעו בשנים קודמות, למרות שהן מהוות מחצית האוכלוסייה, הינה תוצאה של תהליכים היסטוריים וחינוכיים אבל אינה גזרת גורל. ייחודיותו של המכון למנהיגות הלכתית היא בהיותו כולל  מסגרת המעניקה לנשים את כל הכלים ללמוד הלכה ולהיות מורות ודוברות הלכה לעומקה –  צוות מורים מהשורה הראשונה, פניות זמן, מלגה ועוד, זאת תוך שילוב בין הסמכה להיתר הוראה ברמה הגבוהה ביותר והשמה".

 

מנהל המכון, הרב שמואל קליצנר: "כחלק מקידום חזון יצירת מנהיגות הלכתית נשית, העומד בבסיסו של המכון, מינויה של הרבנית דבורה היה צעד חשוב ומתבקש. הצטרפותה של הרבנית דבורה, הנושאת כבר היתר הוראה ומשלבת הישגים גבוהים בלימודי גמרא והלכה  מחד וניסיון מרשים בתחום הכשרה למנהיגות ולכישורי תקשורת בין אישית מאידך - מהווה צעד משמעותי בהגשמת חזון זה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן