גלאון תתפטר או לא? ההתערבות של סגל ולוינסון

יו"ר מרץ הצליחה בקושי רב למנוע הצעה שמטרתה להדיחה מראשות המפלגה. מה חשבו על כך העיתונאים חיים לוינסון ועמית סגל ולאן הבטיחו השניים לתרום את כספי זכייתם?

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/09/17 06:50 כז באלול התשעז

גלאון תתפטר או לא? ההתערבות של סגל ולוינסון
זהבה גלאון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

זהבה גלאון ניצבת בימים האחרונים בפני מאבק קשה על שימור תפקידה כיושבת ראש מפלגת מרץ. עם זאת, 2 עיתונאים התערבו אמש (ראשון) האם היא בדרך להתפטר מרצונה או לא. הפרס? 100 שקלים שייתרמו ל"יריבים" האידאולוגים של השניים.

עמית סגל מחדשות 2 וחיים לוינסון מעיתון 'הארץ', צייצו בחשבונות הטוויטר שלהם בתגובה לתוצאות ועידת מרץ שנערכה אתמול. בועידה עמדה להצבעה האפשרות להקדמת הבחירות לתפקיד יושב ראש המפלגה כשבראש המתנגדים עמדה גלאון עצמה.

לבסוף הצביעו 55% בעד הקדמת הבחירות, אך מאחר ונדרש רוב מיוחד של 60% ההצעה נפלה. כאן נכנסו לתמונהשני העיתונאים "המהמרים".

התערבותם של לוינסון וסגל בטוויטר

התערבותם של לוינסון וסגל בטוויטרצילום: צילום מסך מטוויטר

"זהבה הציגה את ההצבעה הערב במרצ כהצבעת אי אמון בה", צייץ לוינסון והוסיף כי "54 אחוז זה אי אמון ברור. להערכתי- תתפטר". כעבור 2 דקות הגיב סגל וכתב בפשטות: "להערכתי לא".

"מאה שקל?" אתגר איש 'הארץ' את זה מחדשות 2 שנענה בחיוב וצייץ: "ההתערבות- אתה תורם מאה ש"ח למועצת יש"ע, אני למרצ". לבסוף החליטו השניים כי במידה וגלאון תתפטר סגל יתרום את כספי הזכיה בהתערבות לטובת הסרט פוקסטרוט, שעליו מתחה שרת התרבות מירי רגב ביקורת חריפה, ובמידה וגלאון תישאר בתפקידה לוינסון ייאלץ להיפרד ממאה שקלים לטובת המעוצה של התתיישבות ביהודה ושומרון.