הרשות השנייה נגד אייל שני: "צר לנו אם מישהו נפגע מאמירתו"

בעקבות אמירותיו של המסעדן ושופט הריאליטי במסגרת תכנית מאסטר שף על מתמודד דתי תושב גוש עציון, הרשות השנייה פרסמה הודעת התנצלות על המקרה | בצלמו: "הגיע הזמן שכלי התקשורת והשדרנים יפסיקו להשמיץ בציבור הדתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/22 18:46 כה בתמוז התשפב

הרשות השנייה נגד אייל שני: "צר לנו אם מישהו נפגע מאמירתו"
אייל שני, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

מאסטר שף, ריאליטי הבישול של קשת 12, פתח לפני שלושה שבועות את עונת העשור שלו. שלב האודישנים נמשך ומתמודדים רבים מנסים להפתיע ולהרשים את השופטים עם שלל מנות מורכבות. בתכנית ששודרה לפני כשבועיים, הגיע המתמודד דוד אסולין, חוזר מתשובה מהיישוב בת עין לאודישן. במהלך האודישן, התייחס השופט הוותיק, אייל שני, בתור "משיחי" ו-"מתנחל". בעקבות אמירותיו של שני, פנה שי גליק מנכ"ל בצלמו לנציב הרשות השנייה מר דוד רגב והלין כנגדו. היום (א') פורסמה הודעת התנצלות מטעם הרשות השנייה.

אמירות מתייגות שלא היה להן מקום ומוטב לו לא היו נאמרות

בהודעת ההתנצלות שפרסם דוד רגב, נכתב כי הם ביררו את העניין והצטערו אם משהו נפגע מאמירתו של השופט הוותיק. "בפניות הרבות נטען כי דבריו של השופט אייל שני היו פוגעניים ומבזים ולא היה מקום לאמירה כנגד המשתתף כי הוא משיחי וכי הוא גר במקום קיצוני", כתב רגב, "בעקבות הפניות פתחה נציבות פניות הציבור בבירור במהלכו צפיתי בתוכן עליו הלנת וביקשתי את תגובת הגורם המשדר. בתגובתה התנצלה הפקת התוכנית מאסטר שף על דבריו של השופט שני. צר לנו אם מישהו נפגע מאמירתו של איל שני".

מאסטר שף, עונת העשור

מאסטר שף, עונת העשור צילום: רונן אקרמן

רגב הוסיף כי אמירתו של שני לא הייתה במקום ובטח לא בתכנית ריאליטי בה השופטים מחליטים על פי פי דעתם המקצועית ולא הפוליטית. "כאמור, צפיתי בתוכן עליה הלנת. במהלך התוכנית מאסטר שף מביעים השופטים את דעותיהם המקצועיות והאישיות בכל הנוגע למשתתפים בתוכנית", הוסיף רגב, "במקרה זה אני סבור כי אמירתו של השופט כנגד אמונתו הדתית של המשתתף אותו הגדיר 'משיחי' וכנגד מקום מגוריו אותו הגדיר 'קיצוני', היו אמירות מתייגות שלא היה להן מקום ומוטב לו לא היו נאמרות".

נמשיך להילחם בעד זכויות האדם של כלל אזרחי ישראל ובפרט המגזר הדתי ותושבי יו"ש

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מברך על דברי נציב רשות השנייה שדבריו של אייל שני הן אמירות מתייגות שלא היה להם מקום ומוטב לו לא היו נאמרות. הגיע הזמן שכלי תקשורת ושדרנים יפסיקו להשמיץ להסית ולפגוע בציבור הדתי והימני במדינה. נמשיך להילחם בעד זכויות האדם של כלל אזרחי ישראל ובפרט המגזר הדתי ותושבי יו"ש".