הרופא הסרוג שנבחר ל'מדריך על' של האו"ם

רופא סרוג מבית חורון משמש כמדריך בכיר במסגרת קורס יוקרתי של האו"ם המתקיים בימים אלו באיטליה, העוסק בהכשרה רפואית מתקדמת לכוחות שמירת השלום של האו"ם הפזורים ברחבי העולם.

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/18 11:45 יב בטבת התשעט

הרופא הסרוג שנבחר ל'מדריך על' של האו"ם
סא"ל ד"ר תומר קולר, צילום: דובר צה"ל

כבוד למגזר. סא"ל ד"ר תומר קולר, תושב בית חורון, מייצג את צה"ל כ'מדריך על' בקורס הכשרה של האו"ם באיטליה. כך דווח באתר YNET. ישראל היא אחת משלוש מדינות שנציגיהן משמשים כ'מדריכי על' בקורס היוקרתי, המתקיים במסגרת תהליך ייעול ושיפור הסטנדרטים הרפואיים של האו"ם, בדגש על הכשרות רפואיות עבור כוחות שמירת השלום של האו"ם הפזורים ברחבי העולם.

הנציג הישראלי, יחד עם שני עמיתיו מהמדינות הנוספות שנבחרו, הוא הסמכות העליונה בנושא הכשרות עזרה ראשונה מצילת חיים עבור כוחות האו"ם.

סא״ל ד״ר תומר קולר, המשמש כיום כמפקד מגמה בבסיס ההדרכה של חיל הרפואה, היה קצין הרפואה של עוצבת הבשן הצפונית, ובמסגרת תפקידו הוביל את מערך 'שכנות טובה', שעסק בטיפול בפצועים ממלחמת האזרחים בסוריה שהגיעו לישראל דרך הגבול ברמת הגולן. המערך הפעיל שני בתי חולים שדה על הגבול הסורי במהלך מלחמת האזרחים, וטיפל באלפים רבים של פצועים ממלחמת האזרחים הסורית.

סא"ל ד"ר קולר היה בקשר שוטף עם כוחות בין לאומיים. ניסיונו הייחודי והכשרתו המתקדמת ככירורג לב חזה היוו עילה לבחירתו ל"מדריך-על".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר: "הפרויקט ממחיש את חשיבות השימוש בפלטפורמה הגלובלית של האו"ם ליצור שיתופי פעולה חיוביים, שמסייעים רבות לחיזוק מעמדה של ישראל ברחבי העולם".