צוח"כים איתכם דירוג מצעד תחפושות חברי הכנסת והשרים - פורים תשפ"ב 2022

גם השנה כבכל שנה, ניסו חברי הכנסת להעביר מסרים דרך התחפושת שלהם, למי זה הצליח? מי התחפש באופן מוצלח ומי השאיר את האפרוריות גם בפורים? | למצעד המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/22 09:55 יד באדר ב'

דירוג מצעד תחפושות חברי הכנסת והשרים - פורים תשפ"ב 2022
חסידות סמוטריץ', צילום: ללא

מנהג התחפושת בפורים, לא פוסח על חברי הכנסת, אשר ביום יום מסתובבים מעונבים או לכל הפחות מתוקתקים ומסודרים, אך בפורים נותנים לדמיון להשתולל. כאשר גם השנה בחרו נבחרי הציבור שלנו להתחפש בשלל תחפושות, כאשר המנוסים שבהם ידעו גם לדחוף את המסר הפוליטי שלהם דרך התחפושת.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הציונות הדתית: חסיד 

בצלאל סמוטריץ' הציונות הדתית, העלה לחשבון הטוויטר סלפי שלו עם גביע יין כשהוא מחופש ל"חסיד" עם שטריימל וכל הטקס, סמוטריץ' פוליטיקאי משופשף ידע לחבר בין התחפושת שלו לענייני השעה והצליח להשחיל מסר פוליטי דרך התחפושת. בחשבון הטוויטר שלו צייץ "מול אבדן הזהות וההיטמעות התרבותית של מי "שנהנו מסעודתו של אותו רשע" מובילים את התיקון מרדכי ש"לא יכרע ולא ישתחווה" ואסתר שגם עמוק בבית אחשוורוש "את מאמר מרדכי אסתר עושה". והתשובה של יהודי שושן "לך כנוס"- התכנסות פנימית חזרה אל העצמיות והזהות היהודית. שנזכה בע"ה. וסיים ב"פורים שמח יהודים!".

חברת הכנסת שרן השכל, תקווה חדשה: שירה שטיינבוך (קופה ראשית) 

חברת הכנסת שרן השכל מתקווה חדשה, אמנם לא השתתפה בסרטון ההקלטות שהוציאה המפלגה, אך חגיגות הפורים לא דילגו עליה, תומכת הלגליזציה פרסמה בטוויטר את תמונת התחפשות שלה, ופתאום, איזה שוק, איך לא קלטנו עד עכשיו שהיא דומה לשירה שטיינבוך. 

אז כמו שהבנתם, חברת הכנסת התחפשה לשירה שטיינבוך מנהלת הסופר "שפע יששכר" מהסדרה המהוללה קופה ראשית. השכל התעקשה להסביר את התחפושת בציוץ משלה וכתבה "מישהו ראה את רמזי? פורים שמח!", תודה עכשיו הבנו. חדי העין ישימו לב  ששרן השכל כנראה לא שמה לב, והיא בדרך לתאונת תחפושות חזיתית שכן כרגע על פי ההגיון הבריא -  היא, היא הבוסית של שר האוצר החביב שלנו אביגדור ליברמן. (כדי להבין את זה טוב יותר,  כדאי לכם לדלג לנבחר הציבור הבא). 

שר האוצר אביגדור ליברמן, ישראל ביתנו: ניסים הקצב (קופה ראשית) 

אביגדור ליברמן שר האוצר הקשוח כצפוי נשאר קרוב למה שטוב, כשהפעם בחר להתחפש לניסים הקצב אף הוא מהסדרה קופה ראשית, וכמו שהבטחנו להסביר - רבים נוטים לחשוב שלפי הכללים הברורים חברת הכנסת שרן השכל היא המנהלת הישירה של ניסים (ליברמן) הקצב, שכן היא מנהלת הסופר "שפע יששכר". אך לא בא לנו לבאס זה לא יקרה, שר האוצר שלנו שלא נכנע לפופוליזם אף פעם, התחפש בעצם לניסים הקצב של רשת "שפע ליברמן" ולא שפע יששכר כפי שרבים עלולים לטעות חלילה, כך שאין חשש לחשוש את מה שחששנו. וכן וכמו פוליטיקאי מאוד משופשף הוא גם צייץ בלי פופוליזם בכלל "שפע ליברמן! המגוון עולה. המחיר יורד. חג פורים שמח".

שר החקלאות עודד פורר, ישראל ביתנו: נדיר אקרמן מנכ"ל "וובוס" (ארץ נהדרת) 

בניגוד ליו"ר מפלגתו, שר החקלאות עודד פורר, נו זה שהתפקיד המיניסטיריאלי שלו מתאים יותר לקצביה של "שפע יששכר", נו זה שאם היה מתחפש לאנטולי (כן, כן, מקופה ראשית) היה דווקא סוגר אחלה תחפושת לבוס ליברמן, ניסים ואנטולי זה ממש סט!

אבל דווקא הוא בחר ללכת על המגזר שליברמן יותר מחבבן ואלו הם כמובן  - ההייטקיסטים, משלמי המיסים הטבין והתקילין. פורר הלך על תחפושת "נדיר אקרמן" - מנכ"ל חברת וובוס מהסדרה המושלמת של ארץ נהדרת, המשוחק בכישרון עילאי על ידי האוד המוצל מאש אודי כגן. שר החקלאות בחר דווקא ללכת על תחפושת יותר מושקעת, הייטקיסטית, ויצר סביבה אף סרטון כדי שיהיה הייפ כזה מגניב של צעירים, איזה יופי, הידד. הלאה.  וכן גם הוא ידע לשתול את המסר הפוליטי בתחפושת וצייץ "מזניקים את ההייטקס בחקלאות, בנגב ובגליל!".

חבר הכנסת גלעד קריב, מפלגת העבודה: בת גוריון

חבר הכנסת גלעד קריב, ביום יום, יושב ראש ועדה מכובדת, בחר לעשות ונהפוכו לונהפוכו, והתחפש ללא אחר או אחרת מאשר לבת גוריון, שזה כאילו בן גוריון, אבל בת. קריב תירץ את הבדיחה הפסדר עד פושרת הזאת בציוץ שניסה להעביר מסר פוליטי (כן נו כמו פוליטיקאים שמבינים עניין) אבל יצא לו משהו כזה: "ברוח מפלגת העבודה - הפעם הזו אני בת גוריון. שיהיה לכולנו פורים שמח, ושנתבשר רק בשורות טובות ושמחות", חביב, אבל ציפינו ליותר, היינו יותר זורמים אם היה יוצא מהקופסה ומתחפש לרבה גלעדה קריבה.  

חבר הכנסת סימון דוידסון, יש עתיד: קאובוי

סימון דוידסון חבר הכנסת האלמוני מיש עתיד, בחר ללכת על התחפושת שהכי מבטאת אותו ביום יום -  אפרוריות. חבר הכנסת התחפש לבוקר, קאוביו בשפת העם, ככל הנראה התחפושת הורכבה  משאריות של תחפושות ישנות שחזרו בבושת פנים ממחנות הפליטים במולדובה, סימון לא פראייר וצייץ בחשבון הטוויטר בפשיטות "פורים שמח לכולם". גם לך.

חבר הכנסת שלמה קרעי, הליכוד: קאובוי

שלמה קרעי לא שומר סודות וכבר בתחילת השבוע כל עם ישראל ידע שהוא מתחפש לקאובוי כי הוא אשכרה קאובוי (?), האחרון התראיין עם התחפושת בלי להתאפק ונתן אחלה שואו. קרעי, חבר כנסת מהליכוד שהצליח להשתבץ כטאלנט בכיר בפאנל ארץ נהדרת, צייץ את התחפושת שלו לדעת וכתב "השיא במגילה בעיניי, הוא הפנייה של מרדכי לאסתר שמנסה להתחמק בתירוצים שונים של כאבי בטן... מרדכי לא מתרגש, לא כועס, פשוט אומר לה: "כי אם החרש תחרישי בעת הזאת, רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר"... ככה פשוט. רק אמונה תמימה כזו יכולה להפוך את הקערה על פיה - "ונהפוך הוא! פורים שמח!" מי שמוצא קשר בין התחפושת לציוץ מוזמן לתפוס אותו עם לאסו ולהביאו למשרד השריף.

שר התקשורת יועז הנדל, תקווה חדשה: סיבית אופטית

שר התקשורת יועז הנדל, שמרבה להציף אותנו בתמונות סאחיות של פינג'אן קפה בכל מיני מקומות שהוא שותל בהם סיבים אופטיים, בחר ללכת על החריף, החד והשנון, שם פאה אפורה ואיזה שמלמלה שחרחרה, והחליט - אני סיבית אופטית. מי אנחנו שנהרוס? יועז לא ניצל את התחפושת כדי להשלים את המסר הפוליטי וצייץ בדרמטיות אדישה למדי "פורים שמח מסיבית אופטית".