השמנמן והרזה מבקרים בטרנטינו

אם יש דבר שאנחנו שונאים זה קניונים: רעש, המולה, בגדים, אוכל גרוע, ושירותים לא נקיים.מסעדת טרנטינו היא מקום מצוין לברוח אליו, טעים, ובלי תאי מדידה

חדשות כיפה אביעד שחר ובועז פרידמן 24/08/11 18:00 כד באב התשעא

השמנמן והרזה מבקרים בטרנטינו
יחצ, צילום: יחצ

כשהבנו שמסעדת טרנטינו נמצאת בקניון עזריאלי, הציפיות לא המריאו לגג הבניין, הן בקושי הגיעו לחניון התת-קרקעי. אך מה לעשות, חייבים ללכת לעבוד. אז הלכנו לאכול.המעלית השקופה העלתה אותנו לקומה שנייה. כמה מפתיע, המסעדה ממוקמת צמוד ל-H&M.

לקח לנו בערך שש דקות מרגע שנכנסנו לטרנטינו, עד ששכחנו את רבבות עמך ישראל, את הקניון שבחוץ ובעיקר איפה חנינו. טרנטינו נעימה ומרווחת. מוזיקת ג'אז שקטה מחליפה את הכריזה המעצבנת ונותר רק להתיישב ולהזמין. נשותינו הצטרפו אלינו לראשונה, רק אחר שהשבענו אותן מול בית דין של שלושה אנשים שלא נכנס לחנויות בגדים.

התיישבנו והתחלנו להתלבט במה להתחיל את הערב, בזמן קבלת החלטות קפצנו לביקור בחדר הנוחיות. לטרנטינו אין שירותים משלה ואורחי המסעדה מוזמנים לשירותים הציבוריים של הקניון. נוותר על תיאור מפורט, אתם בטח מכירים את החוויה.

חזרה לאיטליה. פילה סלמון קרודו (דג נא באיטלקית) על טריו ברוסקטות עם פסטו הבית (39 ₪) הייתה הבחירה של הרזים בעוד השמנמן והרזה שלו הזמינו סופלי (37 ₪) - "כדורי ריזוטו מתובלים במילוי גבינת מוצרלה מטוגנים, מוגשים עם רוטב צ'ילי ולימון כבוש פיקנטי". הסלמון היה פשוט וטעים, כבוש קלות בלימון ומלח ומעליו פסטו טרי שמקשט בירוק את המנה. הברוסקטה הייתה פריכה בצדדיה ורכה במרכזה - מנה שהותירה את הרזים תמימי דעים לגבי טיבה, או במילים אחרות: אם בקידוש אתם עם ההרינג ולא עם הקיגל, המנה הזו בשבילכם. הסופלי, מנה המומלצת ע"י המסעדה (גם בתפריט עצמו) לא זכה לאותו קונצנזוס, השמנמן אהב, אך לשאר הרזים שמסביבו הטיגון היה יותר מדי. הרוטב שהתלווה למנה שהיה מצוין, לא שינה את דעתם. מילא, מלמל השמנמן בחיוך וסיים את המנה לבד.

תמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריה

הראשונות גרמו לפעילות מואצת של מיצי הקיבה של כולנו ועברנו במהירות לעיקריות. הרזה הזמין רביולי גבינות (59 ₪), אשתו הזמינה רביולי תרד וריקוטה (59 ₪), אשת השמנמן הלכה על לזניה טריקולור (59 ₪) והשמנמן הזמין את המנה הכי מפתיעה בתפריט - פיצה סביח (53 ₪). וכאילו לא די ברמת הכולסטרול הפוטנציאלית, הוספנו לשולחן סלט אגסים עם גבינת דנא בלו (55 ₪).

רביולי הגבינות היה מצוין. הרביולי מיוצר במקום וממולא בגבינות פרמזן, מוצרלה, דנא בלו וטוב טעם. המנה מוגשת עם רוטב שמנת ואגוזי מלך. מעודן וטעים. רביולי תרד וריקוטה היה טוב לדעת כולם, להוציא את הרזה שלא אהב את רוטב העגבניות (המסעדה ממליצה על רוטב שמנת או רוזה). הלזניה, כמו לזניה, הייתה טובה ו"ביתית" אך לא מפתיעה, וזו מחמאה בהשוואה לבתי קפה חלביים רבים בהם הלזניה שמוגשת יצאה מהקפאה והטעם שלה, טוב נו, של משהו שיצא מהקפאה. סלט האגסים חיבר בין טעימה ממנה זו לאחרת בדיוק נכון.

לפיצה סביח דרושה פסקה נפרדת. בראש ובראשונה, מכיוון, שצריך שף עם הרבה אומץ ויצירתיות כדי להוציא מנה כזו. שנית כי השילוב בין איטליה לישראל (במנה עצמה), בניגוד למשחק כדורגל בין שתי המדינות, היה מוצלח גם לאחר 5 דקות. המנה מרעננת ומלאה בטעמים מוכרים וטובים, על בצק פיצה דק ופריך -שכבת רסק עגבניות, חציל מטוגן, בצל סגול, מלפפון, ביצה קשה ופטרוזיליה. מעל כול הרשימה הזו מקשטת בנדיבות טחינה סמיכה. חלופה מצוינת לאלו שרגישים למוצרי חלב. יחד עם זאת, נראה לנו שמנה כזו צריכה להגיע בפני עצמה, גם בגלל גודלה וגם כי היא אינה קשורה לשאר המנות. הטעמים קונטרסטיים מדי למטבח האיטלקי ולשולחן עם רביולי ולזניה היא לא מתחברת.

לקינוח הלכנו על קדאיף מסקרפונה (36₪) וטארט שוקולד (38₪). בליווי של כוס תה (9 ₪) ואמריקנו (11 ₪) קרם המסקרפונה אוורירי ועוטפות אותו אטריות קדאיף פריכות, רוטב פירות היער שנוזל מלמעלה מאזן את המתיקות. מעולה. גם טארט השוקולד (שוקולד בלגי מריר 70%) היה מצוין, טעם השוקולד מילא את הפה ונשאר גם לאחר ששילמנו את החשבון.

תמונות של החבר'ה הטובים אל פאצינו, סטיב בושמי ג'ון פישי ועוד מביטים אליך כל הערב מתוך הקירות,חוץ מזה שיצאנו שבעים ומרוצים, יצאנו עם חשק מטורף לסיים את הערב על הספה עם כלבי אשמורת.

מסעדת טרנטינו, קניון עזריאלי, קומה 2, תל אביב, טלפון: 03-6093877
שעות פתיחה: א'-ה': 12:00- עד אחרון הלקוחות, ו': 11:30-14:30