בית הקפה המיתולוגי בירושלים מחליף את שם הקינוח האהוב בגלל אנטישמיות

הכלה מאיסטנבול OUT: בקפה קדוש הירושלמי ישנו את שמו של הקינוח הנמכר והפופולארי ביותר במקום, זאת לאחר אמירות אנטישמיות של נשיא טורקיה. הבעלים מחפשים שם אחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/23 10:40 יב בחשון התשפד

בית הקפה המיתולוגי בירושלים מחליף את שם הקינוח האהוב בגלל אנטישמיות
קפה קדוש בירושלים, צילום: Hadas Parush/Flash90

הכלה מאיסטנבול הוא הקינוח האהוב ביותר והנמכר ביותר בקפה קדוש מירושלים, להבדיל ממרבית הקינוחים המשתנים חדשות לבקרים, את הקינוח הנ"ל מכינים בקונדיטוריה מדי יום מכיוון שאנשים מגיעים מכל חלקי הארץ במיוחד בשבילו.

למרות כל זאת, החל מיום ראשון שמו של הקינוח ישתנה וזאת בעקבות האמירות האנטי-ישראליות של נשיא טורקיה, ארדואן, שאמר כי חמאס "הוא לא ארגון טרור אלא ארגון שחרור שנאבק על אדמתו". שלט שצולם בכניסה לאחת החנויות באיסטנבול ועליו נכתב "אין כניסה ליהודים" רק חיזק את החלטת בעלי קפה קדוש להחליף מידית את שם הקינוח הפופולארי ביותר בבית הקפה, "הכלה מאיסטנבול".

קינוח הכלה מאיסטנבול

קינוח הכלה מאיסטנבול צילום: קפה קדוש

קוראת לחברים להציע שם אחר

שף קונדיטור קרן קדוש, בעלי קפה קדוש סיפר: "על הקינוח הנפלא הזה לא אוותר, אבל על השם, ויתרתי ברגע שראיתי ושמעתי את דבריו של נשיא מדינה שבמקום לגנות את האויב הנאצי, בחר להגן על מעשיו, בשעה שמדינת ישראל עדיין בוכה על האבדות ומתפללת לשלומם של הפצועים ולחזרתם של החטופים. לא יכולה אפילו לחשוב שהלקוחות ימשיכו ליהנות מקינוח הקרוי על שמה של הסדרה הטורקית. קוראת לחברים להציע שם אחר. יחד ננצח".