5 דברים שלא ידעתם שניתן לשטוף במדיח כלים

מדיח כלים כבר מזמן הפך לאחד ממוצרי החשמל האהובים במטבח שלנו ומסתבר שהוא יכול לעשות הרבה יותר ממה שידענו עליו עד כה. המומחים של Beko, מותג מכשירי החשמל הבינלאומי, ריכזו עבורכם את 5 הדברים שלא ידעתם שניתן להכניס למדיח הכלים שלכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/22 16:06 ח באייר התשפב

5 דברים שלא ידעתם שניתן לשטוף במדיח כלים
צילום: shutterstock

1. שטיפת פירות וירקות

בעוד שרובנו מנקים את הפירות והירקות שלנו מתחת לזרם המים, הכנסת הפירות והירקות למדיח הכלים תוכל לשדרג את היגיינת המזון שאתם צורכים לרמה חדשה לגמרי. כאשר אתם חוזרים מהקניות, סדרו את הפירות והירקות שלכם במדיח הכלים והפעילו אותו על מחזור שטיפה קל (ללא סבון), שטיפת הפירות והירקות בצורה זו תנקה אותם מחיידקים שהצטברו בדרך מהשדה ועד לסופרמרקט או לחנות הירקות ומשאריות חומרי ריסוס בצורה יסודית ביותר.

טיפ: להגנה על פירות וירקות עדינים יותר, כגון עגבניות ואפרסקים, הניחו אותם על המדף העליון. פירות וירקות מאסיביים יותר, כמו תפוחי אדמה, יכולים להישאר במדף התחתון.

קל יותר במדיח

קל יותר במדיח צילום: shutterstock

2. ניקוי בובות וצעצועים

יש לכם בבית פעוט שמסתובב ומכניס כל צעצוע לפה? אל חשש, אפשר לשטוף צעצועי פלסטיק וגומי במדיח הכלים. סדרו את הצעצועים במדיח הכלים, את הצעצועים הקטנים הכניסו למחזיק הסכו"ם והקפידו להשתמש באפשרות של שטיפה עדינה/קלה ללא ייבוש, על מנת שהצעצועים לא ימסו מהטמפרטורה הגבוהה.

טיפ: אל תכניסו למדיח צעצועים המופעלים על ידי סוללה או בעלי חיבור לחשמל, חבל שהם יהרסו.

הפתרון המושלם לפסח

הפתרון המושלם לפסח צילום: shutterstock

3. ניקוי ספוג המטבח ומטליות ניקוי

האם ידעתם שעל ספוג הכלים שלכם מצטברים מיליוני חיידקים? מפתיע מאוד, נכון. אבל אם תחשבו על כמות הפעמים שאתם משתמשים בספוג הניקוי שלכם בשבוע, זה ישמע לכם יותר הגיוני. כדי להכשיר את הספוגים לשימוש בטוח, ניתן להכניס את ספוג המטבח ומטליות הניקוי יחד הכלים למדיח הכלים ולהפעיל כרגיל את המדיח. פעולת הניקוי תעניק להם ניקוי יסודי, תסיר את החיידקים מהספוג והמטליות כך שיהיו בטוחים לשימוש חוזר.

טיפ: חזרו על הפעולה לפחות פעם בשבוע או עד שהספוג או המטליות כבר אינם מתאימים לשימוש. מקמו את הספוג והמטליות במדף העליון של מדיח הכלים, בעוד שמברשות עם ידיות ארוכות וזיפים יש להניח במחזיק הסכו"ם.

במקום לזרוק למה לא לנקות?

במקום לזרוק למה לא לנקות? צילום: shutterstock

4. חיטוי מברשות איפור

כל מי שמשתמשת באיפור יודעת ומכירה את הלכלכוך העיקש המצטבר ממוצרי האיפור על גבי המברשות, כל הניקוי והקרצוף בעולם לא יגרמו ללכלוך הזה להיעלם. עם זאת, נסו להכניס אותם לסל הכלים של מדיח הכלים ולהפעיל מחזור ניקוי רגיל. אתם יכולים לעשות את אותו הדבר גם עם קוצץ ציפורניים, מברשות שיער ומסרקים (כמובן לאחר הסרת עודפי שיער).

טיפ: הוספת כמה טיפות של שמן ריחני (לבנדר, נענע וכדומה) וכלי הטיפוח שלכם יריחו בדיוק כמו בספא.

מומלץ להוסיף קצת שמן בשביל ריח נעים

מומלץ להוסיף קצת שמן בשביל ריח נעים צילום: shutterstock

5. שמירה על אוכל חם

בואו נהיה כנים, מציאת פתרון לשמירה על החום של אוכל שהרגע בושל עד הרגע שבו אתם מוכנים לאכול יכולה לפעמים להיות משימה לא פשוטה כלל. לפני ארוחה חגיגית בשבת או חג וכשהתנור מלא ואין איפה לשמור על החום של המנות שזה עתה בושלו, הגדירו את מדיח הכלים למצב ייבוש ללא מים והשאירו את התבשיל על המדף העליון, הארוחה שלכם תישאר חמה כאילו הרגע יצאה מהתנור.

פתרון מצוין כשהתנור תפוס

פתרון מצוין כשהתנור תפוס צילום: shutterstock