300 שליחים בדרך לתפוצות

כנס שליחים שנערך השבוע שם דגש על המשימה של חיזוק הזהות היהודית בגולה והפחתת נגע ההתבוללות. היה מרתק

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/16 16:13 כז בתמוז התשעו

300 שליחים בדרך לתפוצות
יחצ, צילום: יחצ

ביום שני השבוע התכנסו בירושלים למעלה מ-300 שליחים ושליחות, בני הציונות הדתית, היוצאים במהלך השבועות הקרובים למשימת השליחות בקהילות ישראל בתפוצות. הכנס המרגש, שנערך מטעם תנועת המזרחי העולמית בראשות הרב דורון פרץ והמערך לשירותים רוחניים בתפוצות של ההסתדרות הציונית בראשות הרב יחיאל וסרמן, העלה על נס את המשימה הקריטית של חיזוק הזהות היהודית בגולה - הדרך היחידה להפחתת נגע ההתבוללות האוכל באחינו שבתפוצות בכל פה.

בכנס, שהופק ע"י 'מרכז השליחות של הציונות הדתית' השתתפו בנות השרות מ"בת עמי", שליחות ושליחים מתנועת בנ"ע העולמית, מהכוללים הציוניים "תורה מציון", מתכנית "שלהבת" של המזרחי העולמי, מארגון "לביא" עולמי העובד עם סטודנטים יהודיים בקמפוסים, שליחים מהסוכנות היהודית ומורים היוצאים לבתי הספר השונים בחו"ל. בכנס נשאו דברים גם ראש מרכז ישיבות ואולפנות בנ"ע הרב חיים דרוקמן שדיבר על הצורך להתעורר מחלום הגלות, לצאת ממקום הנוחות ולהתגייס למשימה החשובה. הגברת מרים פרץ שהרעידה לבבות בדבריה על הזכות הגדולה לחיות חיים של מסירות ושליחות למען עם ישראל שר החינוך והתפוצות חה"כ נפתלי בנט, מר גאל גרינוולד יו"ר החטיבה להתיישבות בסוכנות היהודית, הרב דורון פרץ והרב יחיאל וסרמן.

הנוכחים, נהנו ממילות הברכה והחיזוק וצפו בסאטירה משובחת של האומנים נועם יעקבסון וגדי ויסברט העוסקת בתחושות של ישראלים היוצאים לחו"ל בתקופה סוערת זו של ה BDS והאשמות האפרטהייד.

ראש מרכז השליחות מר אוהד טל : "כל כך מרגש ובלתי יאומן לראות את 300 השליחים מכלל הארגונים. זו עוצמה אדירה של מסירות וחלוציות של בנות ובני הציונות הדתית למען עם ישראל"