גבריאל חסון האיש של הרוק היהודי המקורי - טובל ושוכח

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, בביקורת משבחת במיוחד על אלבום הרוק החדש של הזמר והיוצר גבריאל חסון

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/06/15 19:13 יב בתמוז התשעה

גבריאל חסון האיש של הרוק היהודי המקורי - טובל ושוכח
יח"צ, צילום: יח"צ

גבריאל חסון אולי 'טובל ושוכח' אבל המאזינים שלו לא יכולים להתעלם בקלות רבה כל כך מיצירתו המוזיקלית העשירה ובעיקר הכנה של אחד מזמרי ויוצרי הרוק היהודי הטובים ביותר.

גבריאל חסון שבה את ליבי עוד באלבום ה"פיוט אנד רול" שיצא לפני יותר מ-20 שנה 'מעשה אצבעותיו' אז התמקד גבריאל יחד עם אחיו הגיטריסט המוכשר בטירוף, גיא חסון, בעיבודי רוק לפיוטים מוכרים והקדים את זמנו לפחות בעשור. מאז הספיק חסון להוציא עוד שלושה אלבומים, צו השעה (2003), שנחשב עד היום לאחד מאלבומי הרוק היהודי הטובים ביותר שיצאו ו'היכל הגוונים המשתנים (2008) שהיה יותר אלבום ויניל אינסטרומנטלי, שפחות קלע לאוזן של הציבור הרחב וגם אני באופן אישי פחות התחברתי אליו ולרצועות בנות ה-13 דקות שלו שחוברו בהתאם לעולמות העליונים - אצילות, בריאה, יצירה ועשיה.

באלבום החדש 'טובל ושוכח' חוזר חסון באלבום שירה מבריק במיוחד שכאשר אני מאזין לו אני חש שחסון מפרק את כל מה שחשבתי על רוק ומראה לי גוונים חדשים שלא חשבתי עליהם בעבר. המקצבים המורכבים שהוא משלב בתוך מוזיקת הרוק עיבודי הגיטרות המדהימים במורכבותם ויופיים ומשלבים בין נגינה קלאסית לבין ריפים של רוק ודיסטורשן עצמתי בועט עם רטבים של ג'אז, יוצרים חווית האזנה ייחודית ומעניינת.

[embed]

]

גבריאל חסון אחראי גם לכתיבת מילות כל השירים שעוסקים בחיפוש עצמי (השמים מספרים, ארץ אחרת) במחאה על העוני, "הממשלה מקצצת לחם, ועוד מעט הם לא ירשו ללכת" (לנסוע מכאן) ועל גאולה (אור הלבנה). שיריו של חסון נתונים לפרשנות ואינם בעלי רובד אחד פשטני. הוא משתמש בדימויים עשירים שמותירים למאזין מרחב הבנה גדול ועמוק.

שירתו של חסון נשמעת כנה ואמיתית בטוטאליות שלה והיא חלק בלתי נפרד מהעיבוד המוזיקלי העשיר עליו עבד גבריאל יחד עם אחיו גיא. סביבם התאספו עוד נגנים מהשורה הראשונה במוזיקה הישראלית החל בפסנתרן האגדי אבי אדריאן, הצ'לן יובל מסנר, המתופף עופר בניטה והבסיסט גלעד אברו.

באלבום יש גם שני רצועות אינסטרומנטליות בהן מפגינים האחים חסון את הווירטואוזיות שלהם ומפליאים בנגינת גיטרות מדויקת ופשוט מדהימה.

לקח לי זמן להגיע לרגע בו אהיה מוכן לכתוב על האלבום הזה שנמצא בנגן ובמערכת שלי כבר כחודשיים בהם אני מתענג על הצלילים העשירים. הגוונים הרבים במוזיקה של גבריאל חסון תמיד נתנה לי את התחושה שאני לא מספיק מכיר את האלבום בכדי לכתוב עליו. גם עכשיו אני עדיין שומע דברים חדשים בכל האזנה, הגעתי למסקנה שאם אמתין לרגע בו אשבע מהאלבום הזה כנראה שאכתוב עליו רק בעוד כמה חודשים ולכן הטור הזה לפניכם. אם אתם חושבים שאתם יודעים להעריך מוזיקה איכותית באמת, רוצו פשוטו כמשמעו ורכשו את 'טובל ושוכח' בחנות המוזיקה הקרובה אל ביתכם ותזכו בשעות הנאה מובטחת.

[embed]

]

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן