ובמקום הראשון: "הילדים הללו"

תחרות השירים של כיפה לכבוד החנוכה הגיעה הערב לכדי סיום. אלפי גולשים בחרו את הביצוע "הילדים הללו" של תיכון אדר במקום הראשון

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/10 00:00 א בטבת התשעא

ובמקום הראשון: "הילדים הללו"

אלפי גולשים קבעו: הביצוע "הילדים הללו (רק לאהוב)" של תיכון אדר, זכה במקום הראשון בתחרות שירי החנוכה שערך אתר כיפה לקראת חג האורים. התחרות התקיימה בחסות חברת "דברי שיר" ובשיתוף פעולה עם רדיו גלי ישראל אשר שידר הערב את תוצאות התחרות במסגרת תוכנית מיוחדת.

 

משקלול הצבעות הגולשים וחוות דעת צוות השופטים נבחר הביצוע ברוב קולות. במקום השני זכה הביצוע של להקת "כינור דוד" לשיר "סורה חושך" ובמקום השלישי זכה השיר "אש" בביצוע של אדם כהן.

 

"שמחתי לשמוע שזכינו עם הביצוע שלנו בתחרות, פועל יוצא של לא מעט עבודה של הסגל והתלמידים בתיכון אדר", אומר חנן בן ארי, יוצר השיר הזוכה, בשיחה עם כיפה בעקבות פרסום התוצאות. בן ארי, משתמש ותיק ב"ביכורים" בשנים האחרונות, ביקש מראש לקחת חלק בתחרות אשר עוררה בו "תגובות ויצירתיות". לדבריו "בתוך זמן קצר הצלחנו לגייס את כולם, בדקה ה-90 לפני חופשת החנוכה. נכנסו לאולפן ובעבודה מאומצת של שלושה ימים הוצאנו אל האור גם את השיר הזוכה ואפילו קליפ".

 

"מילות השיר "אפשר לשים בהם את השמן ולהיטיב הפתילות, אבל משם זה רק תפילות" מבטאות את המשנה החינוכית של תיכון אדר על רגל אחת, משפחה אליה הצטרפתי באחרונה. אנחנו, ההורים והמחנכים, לא יכולים לקחת את האחריות מידי הילדים, זו תהיה טעות מצידנו. "ואין לנו רשות להתאכזב מהם - רק לאהוב בלבד! ולחבק ולכוון"", מציין בן ארי.

 

עוד מוסיף בן ארי כי "המחשבות הללו, על השתדלות ותפילה, ספקות ואמונה בגידול הילדים, התבשלו ומתבשלות אצלנו זמן רב. בסייעתא דשמיא גדולה ובעזרת דחיפה קלה בדמות תחרות שירי חנוכה של האתר "כיפה" זכינו לכתוב ולהלחין את השיר "רק לאהוב (הילדים הללו)". עוד דחיפה חזקה של הרב דן וולשטיין, ראש בית המדרש באדר, שעודד ותמך, ותנופה אדירה מכיוון מנהל אדר, צביקה בירנבאום, שהעניק את חסותו להקלטה והפקה".

 


רק לאהוב (הילדים הללו) ׀ תיכון אדר

מילים ולחן: הדס וחנן בן ארי

 

הנרות הללו אנו מדליקים

כמו הילדים המתוקים שאנו מולידים,

אפשר לשים בהם את השמן ולהיטיב הפתילות

אבל משם זה רק תפילות.

 

הילדים הללו אנו מגדלים

וזה קצת קשה לראות אותם מהצד לפעמים,

צריך לשמור מפני הרוח ולשמור על עירנות

אבל משם זה סבלנות...

 

ואין לנו רשות להשתמש בהם (להתאכזב מהם)

רק לאהוב בלבד

ולהתפלל לנס, כמו בימים ההם-

בזמן הזה (בסבך הזה).

 

אז מנסים בתוך הבית להוסיף עוד אור

אבל בחוץ החושך נהיה שחור משחור

וסימני השאלה צפים ועולים,

ומבלבלים.

 

ובחיוך שלהם מתגלות כל התשובות

שלמעלה מן הזמן הן כבר היו כתובות.

יש כד קטן חתום בחותם של כהן גדול,

הוא לא ייתן להם ליפול-

יצא ממנו אור גדול.

 

ואין לנו רשות להשתמש בהם (להתאכזב מהם)

רק לאהוב בלבד (ולחבק ולכוון)

ולהתפלל לנס, כמו בימים ההם-

בסבך הזה, בזמן הזה... (בדור הזה)

 

קרדיטים:

מילים: הדס וחנן בן ארי ׀ לחן: חנן בן ארי ׀ מילים לתפילה: הרב דן וולשטיין (ראש בית המדרש באדר) ׀ שירה וקולות: חנן בן ארי (מדריך חברתי במועדון אדר), יוסף עורקבי ואביחי עובדיה (תלמידי אדר) ׀ עיבוד והפקה: בני שוורץ ׀ חשמליות: זאביק קניגסבוך (מרכז המגמה המוסיקלית באדר) ׀ בס, אקוסטיות: בני שוורץ ׀ תופים: עידן גרין ׀ קלידים: אלעד דויטש ׀ מיקסינג: שמואל יונה.

הקלטת גיטרות באולפן של בני שוורץ, קדומים.

הקלטת שירה וקולות, מיקס ובישול: אולפני מטרונום, בני ברק.