עושה ניסים

הצגת הילדים החדשה של כוכב ערוץ מאיר, טוביה רוזנפלד, היא בהחלט תשובה ראויה לפסטיגל. היינו שם

חדשות כיפה יאיר פלד 18/11/10 00:00 יא בכסלו התשעא

עושה ניסים
יחצ, צילום: יחצ

ילדי קיבלו בהפתעה את הבשורה שנלך להצגה של טוביה, כוכב הצמד "אסי וטוביה" מערוץ מאיר. "לבד בלי אסי ופולקע?" שאל בני בתמיהה, " כן" אמרתי. "הוא יעשה מלא-מלא קסמים מופלאים" הפצרתי, לפני שבכלל ידעתי את שם ההצגה. לא היו לי יותר מדי ציפיות, בכל זאת הצגה לילדים, לבסוף הופתעתי ואף התרגשתי מהמעמד. ההצגה הייתה מקצועית ברמה גבוהה, והמסרים מועברים בצורה ישירה וקלה, והדבר החשוב מכל - הילדים נהנו עד הגג.

במרכז ההצגה עומד מקסימוס, הקוסם המסתורי שביתו מוסתר מאחורי קרוסלה. מקסימוס רוצה לעזור לאנשים בעזרת קסמיו, אבל באורח פלא הדברים יוצאים לו הפוך. לאורך ההצגה באות והולכות דמויות משעשעות להם "עזר" מקסימוס, כל אחת מלמדת אותנו מסר חשוב אחר. כך ניתן למצוא מסרים כמו אל תסתכל בקנקן, לשמוח במה שיש, אמונה בעצמך, תפילה לבורא ועוד.


הילדים נהנו עד הגג (צילום: יחצ)


המשחק של טוביה מרשים ביותר, הוא בטוח בעצמו ומאלתר בחן כשצריך. במהלך ההצגה מצליח טוביה להיכנס לנעליהן של שש דמויות שכל אחת עומדת בפני עצמה. כך ניתן לפגוש את טוביה כסעידה התימניה שבאה למקסימוס כדי שיוציא לה את הצפרדעים מהבית ומהראש, את אפרים שהוא סוג של יאצק אמריקאי הרוצה שמקסימוס יסדר לו את המבטא אבל הצמיח לו זנב. דמויות נוספות אותם נפגוש בהצגה: לודמילה חסרת הביטחון העצמי ובעלת הזקן, יון הבריון שהוא למעשה בובה אותה מפעיל טוביה וגוררת את מקסימוס למעשים רעים, את הצייר הצרפתי שכל ציוריו רטובים בגלל הענן שמקסימוס שם לו על הראש ולבסוף מגלה שציורים רטובים זה מיוחד. איך כל זה מתאפשר? מסך וידאו מיוחד מאפשר לדמויות ליצור אינטראקציה עם הקוסם, ולקהל להנות ממגוון דמויות הפועלות בתזמון מושלם.

המשחק, התפאורה, התלבושות המצחיקות והמושקעות, הכתיבה, השירים הקצביים והחדשנות של "מסך הוידיאו", יוצרים חוויה מדהימה לכל המשפחה, מחזה נדיר במחוזותינו. טוביה השותף למהפכת תרבות הילדים בערוץ מאיר ממשיך את המסר, אפשר כבר לצעוק בקול גדול "יש לנו תרבות יהודית נקייה לתפארת!" ושיקפצו כל הפסטיגלים!

טוביה ומקסימוס עושה ניסימוס. משחק: טוביה רוזנפלד, כתיבה: אפרת קליין, בימוי: יענקלה קליין