רבנים למען העובדים הסוציאליים

כ-50 רבנים מהציונות הדתית התאגדו ל"גילוי דעת" התומך במאבק העובדים הסוציאליים לשיפור תנאי העסקתם. ארגון רבני "צהר" פנה לראש הממשלה בדרישה כי יתערב בנושא

חדשות כיפה אורי פולק 07/03/11 00:00 א באדר ב'

רבנים למען העובדים הסוציאליים
Manuel Van De Weijer-cc-by-ndאלוסטרציה, צילום: Manuel Van De Weijer-cc-by-ndאלוסטרציה

רבני הציונות הדתית מתאגדים ב"גילוי דעת" חדש, התומך בעובדים הסוציאליים אשר שובתים בימים האחרונים בקריאה לשיפור תנאי העסקתם. "אנו תומכים מכל הלב בעובדות ובעובדים הסוציאליים, במפעל חייהם, במסירותם ובתרומתם החיונית למדינת ישראל, וקוראים מיידית לשפר את תנאי עבודתם" - נכתב ב"גילוי הדעת" שיזם מפעל הגרעינים התורניים של "קרן קהילות".

על העצומה חתומים כ-50 רבנים מכל רחבי הארץ וביניהם הרב שלמה אבינר, רב הישוב בית אל וראש ישיבת עטרת ירושלים, הרב אליקים לבנון, הרב האזורי לשומרון, הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, הרב אלישע וישליצקי, הרב נתנאל יוסיפון, ראש הגרעין התורני בנתניה, הרב אהרון כהן, רב הישוב יתיר, הרב מאיר טויבר, ראש ישיבת נתיב מאיר, הרב אלי בן דהאן, לשעבר מנכ"ל בתי הדין הרבניים, הרב יגאל קמינצקי, רבה של גוש קטיף, הרב שמעון כהן, ראש מוסדות בית מוריה באר שבע ורבנים נוספים.

"הגרעינים התורניים מאגדים אלפי משפחות שבחרו לגור בפריפריה החברתית במדינת ישראל על מנת לתרום ולהוביל אוכלוסיות חלשות על דרך המלך", מסביר שי תובל, מנכ"ל "קרן קהילות", אשר מציין כי "לאור השיתוף הפעולה ההדוק בין הגרעינים של קרן קהילות לגורמי רווחה, רצינו להביע את תמיכתנו במאבקם של העובדים הסוציאליים המוחים על תנאיהם. במסגרת פעילותינו בתחום הרווחה אנו עדים למסירותם ותרומתם החיונית למדינת ישראל ולכן אנו קוראים לשיפור תנאיהם באופן מיידי".

במקביל שיגר ארגון הרבנים "צהר" מכתב לראש הממשלה, בתביעה כי יתערב בנושא. "זהותה, דמותה וביטחונה של מדינה נקבעים בראש ובראשונה לאור התשתית החברתית והמוסרית שלה", כותבים הרבנים לנתניהו, "בימים מסובכים אלה לביטחון ישראל, אל נשכח כי ביטחוננו תלוי גם בחוסן החברתי שלנו".

הרבנים מסבירים במכתבם כי העובדים הסוציאליים חיוניים לחברה הישראלית למימוש הצו "לא תעמוד על דם רעך". לדברי הרבנים, העובדים הסוציאליים נמצאים בחזית המאמץ החברתי. "עלינו להבטיח את יכולתם לתפקד במציאות הקשה בה נתונים השכבות המוחלשות בחברה הישראלית. שביתתם קשורה, אפוא, לתשתיות הקיום שלנו", נטען.