עדויות נגד הרב אלון

פורום "תקנה" מממש את האיום ומפרסם הבוקר עדויות חמורות ונוספות נגד הרב מוטי אלון. עורך דינו של הרב: "אין בכוונתו להשתתף בפסטיבל התקשורתי"

חדשות כיפה אורי פולק 20/10/10 00:00 יב בחשון התשעא

עדויות נגד הרב אלון
Shalom, צילום: Shalom

האיום של פורום "תקנה" - מתממש: העיתון "ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר (ד) עדויות ראשונות מתוך מסכת העדויות אשר צפויה להתפרסם בסוף השבוע הקרוב. באחת העדויות המתפרסמות הבוקר מגולל אחד המתלוננים נגד הרב אלון מסכת ארוכה של התעללות ויחסים אינטימיים שקיים איתו לכאורה הרב אלון.

על פי העדויות, הרב אלון שאל את אחד המתלוננים אודות נטיותיו המיניות ואף קיים איתו קשר מתמשך שכלל מעשים הכוללים מגע מיני. בדיווח נמסר עוד כי בידי העיתון מצויים מסמכים נוספים, בחתימת ידו של הרב אלון, בהם הוא מתחייב בפני חברי הפורום שלא לשהות עוד ביחידות עם בחורים בחדר סגור, אלא שהתלונות המשיכו לזרום.

בתגובה לפרסום הבוקר, מסר עורך דינו של הרב מוטי אלון, עו"ד יאיר גולן, כי חקירת המשטרה בעניינו של הרב התייחסה לטענות המועלות בכתבה: "הרב שיתף פעולה עם המשטרה ומסר את גרסתו ביחס לכל טענה שהוצגה כלפיו בחקירה".

"בכוונת הרב אלון ובכוונתנו כבאי כוחו להמשיך בהתנהלות עניינית, מתוך ביטחון מלא שהרב לא עבר כל עבירה שהיא. הצגת הדברים כאילו הרב הודה בפני חברי פורום תקנה בביצוע מעשה כלשהו מן המעשים המיוחסים לו הינה עיוות מוחלט של האמת. אין בכוונתו של הרב להשתתף בפסטיבל תקשורתי ולא מכובד זה", נמסר.

לפני כשלושה חודשים, בתום חקירה שהחלה בחודש פברואר האחרון, סיימה משטרת ישראל את החקירה הפלילית שניהלה נגד הרב מוטי אלון והמליצה להעמידו לדין. במהלך עבודת הצוות נערכו מספר בדיקות לאיתור מתלוננים שנפגעו מינית ע"י הרב. יחידת להב 443 של המשטרה הצליחה לאתר מתלונן, אשר על עדותו לא חלה התיישנות. המתלונן הביע את הסכמתו למסור עדות מפורטת אודות מעשים מגונים בכוח בתקופת היותו קטין שבוצעו בו ע"י הרב אלון בשנים 2005-2006.

כזכור, לפני כשמונה חודשים האשימו חברי פורום תקנה את הרב אלון ב"מעשים המנוגדים לערכי המוסר והקדושה" לדבריהם הרב אלון הפר את הסיכום שנערך עימו במסגרתו אמור היה לחדול מעיסוק חינוכי-ציבורי, ולכן נאלץ הפורום לפרסם את האשמות נגדו. איתור שני המתלוננים הינו ככל הנראה פועל יוצא של פרסום הודעת פורום "תקנה" מלפני כחמישה חודשים, אשר עוררה את חקירת המשטרה ואשר הביאה את המתלוננים למסירת העדויות שגובשו לכדי תשתית ראייתית.

עד כה, סירב הרב אלון להתייחס באופן ישיר להאשמות נגדו, וציין כי הוא מקבל את הייסורים באהבה.