רב לירושלים: ברקת מאיים בבג"ץ

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מותח ביקורת חריפה על התנהלות הוועדה לבחירת רב העיר ומאיים בפנייה מיידית לבג"ץ.

חדשות כיפה אורי פולק 25/07/10 00:00 יד באב התשע

רב לירושלים: ברקת מאיים בבג"ץ
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ממשיך לפעול למען בחירתו של רב ציוני דתי לבירה. בפנייה שהעביר בסוף השבוע שעבר לשר לשירותי דת, יעקב מרגי וליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מתח ראש העיר ביקורת קשה על התנהלות הוועדה העליונה לבחירת הרבנים. לדבריו, במהלך חצי השנה האחרונה הוועדה פועלת באופן מגמתי ופסול, תוך אי עמידה בקריטריונים שקבעה לעצמה ובחוסר תיאום עם גורמי העירייה.

"במהלך ארבעה חודשים העירייה הציעה תשעה מועמדים לכינוס הוועדה, דא עקא שהעירייה לא קיבלה מענה לפנייתה ובמקום זאת קבע יו"ר הוועדה ישיבה ללא תיאום עם נציגי העייריה וללא תיאום עם משקיף הוועדה", כתב ברקת לשר מרגי. ברקת ציין כי נעשו מספר פניות על ידו כדי לתקן את אורחותיה של הוועדה, שהמשיכה לדבריו לפעול "ככל העולה על רוחה".

ראש העיר ירושלים דורש במכתבו כי כל ההחלטות שהתקבלו על ידי הוועדה בישיבותיה האחרונות - יבוטלו. עוד דורש ברקת כי מזכיר הוועדה יוחלף ובמקומו ימונה אדם שאיננו פוליטי וכי יוגדרו תקנות אשר יסדירו את אופן בחירתם של נציגי 24 בתי הכנסת מרחבי העיר, חברי הוועדה, במסגרת הליך שקוף וחוקי.

במכתבו, מציב ברקת אולטימאטום לביצוע השינויים המהותיים בהתנהלות הוועדה הנוכחית, אחרת יפנה לבג"ץ. "הנך מתבקש להישבני בתוך שלושה ימים באשר לעמדתך, אחרת, לצערי, עיריית ירושלים תאלץ לפנות לערכאות שיפוטיות, כדי להביא להפסקת המעשים החומרים", חותם ברקת.

יצויין כי מאז שנת 2003, אין רב ראשי לירושלים. במהלך המירוץ לראשות עיריית ירושלים, התחייב ברקת לפעול לבחירת רב ראשי ציוני לעיר. למן מינויו ולאורך התהליך לבחירת רב ראשי לעיר, האשימו גורמים בסביבתו של ברקת כי משרד הדתות מנסה לבצע "ניסיון מחטף חרדי", זאת כדי לסכל את מאמציו של ראש העיר למינוי רב ציוני-דתי.