כצל´ה מאיים: אם אורלב ייבחר ליו"ר, הסיכוי לאחדות – אפסי

ח"כ יעקב (כצל´ה) כ"ץ מתערב בפריימריז ל"בית היהודי" ותוקף את ח"כ זבולון אורלב: "הוא היה היחיד שבתירוצי סרק לא רצה לחתום על מהלך משותף"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/10/12 19:30 כה בתשרי התשעג

כצל´ה מאיים: אם אורלב ייבחר ליו"ר, הסיכוי לאחדות – אפסי
יחצ, צילום: יחצ

ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, יו"ר "האיחוד הלאומי", טוען כי במידה וח"כ זבולון אורלב ייבחר לראשות "הבית היהודי", הרי שהסיכויים לאיחוד בין המפלגות המגזריות - אפסיים.

בראיון ל"בשבע" אמר כצל'ה כי "זבולון אורלב לא אפשר את ביצוע האיחוד במשך שלוש שנים ולמרות עשרות שיחות שניהלנו איתו. הוא מנע את המהלך, וגם כשח"כ אורבך חתם על שותפות איתנו, הוא עשה זאת בניגוד לעמדת אורלב. השר הרשקוביץ היה מוכן לחתימה, כך גם נפתלי בנט שכידוע חתם על מסמך משותף".

(צילום: שלומי שלמוני)

"ההליכה יחד היא הדרישה הראשונה והכמעט יחידה של הציבור הלאומי-ציוני, דתי וחילוני כאחד. ולמרות זאת, הדבר לא קרה רק בגלל שאורלב מנע במשך שלוש וחצי שנים את הדבר, ובכתף קרה מנע מהשלישייה שלו ללכת ביחד. זה אסון גדול", הוסיף כצל'ה.

עוד טען כצל'ה כי "אם היינו מאוחדים כבר לפני שלוש שנים, כיום היינו באמצעה של תנופה גדולה שאליה היה מצטרף ציבור גדול".

לדבריו, "אורלב הוא היחיד שבתירוצי סרק לא רצה לחתום על מהלך משותף, ולהערכתי הוא יגרום לכך שגם בבחירות הבאות נתמודד בנפרד. כל בר-דעת מבין שהריצה של שתי המפלגות האחיות לבחירות בנפרד חלילה, היא הרי שאיפתו של כל מי שרוצה לראות בהריסת יישובים".

מקורבי אורלב מסרו בתגובה לדברים כי "ברור לחלוטין שח"כ כץ החליט להתערב בבחירות הפנימיות של המפד"ל למען אחד המועמדים, וזאת מן הסיבה שהוא מעדיף שאת הסכם האיחוד של הסיעה המאוחדת יעשו עם אדם חסר ניסיון ויכולת פוליטית. הסיכוי האמיתי היחיד להקמת סיעה מאוחדת הוא שאנשים כמו ח"כ כ"ץ לא יתערבו ולא יחבלו במהלך כפי שעשו בתחילת הקדנציה הנוכחית, אז פירקו התחייבות למפלגה ציונית-דתית מאוחדת 48 שעות לפני הגשת הרשימה".