טרופר נגד האיחוד: קורא לכצל'ה ואריאל להתמודד במפקד "הבית היהודי"

בכנס שיזמו צעירי "הבית היהודי", בו השתתפו כלל המתמודדים לפריימריז במפלגה, אמר יו"ר ועדת המפקד כי "המפקד הזה הוא הזדמנות להראות אחדות ולהניע תהליך חדש"

חדשות כיפה אריאל הורוביץ, כיפה 25/07/12 11:55 ו באב התשעב

טרופר נגד האיחוד: קורא לכצל'ה ואריאל להתמודד במפקד "הבית היהודי"
גשר, צילום: גשר

הרב ד"ר דניאל טרופר, יו"ר ועדת המפקד של "הבית היהודי", קרא אמש (ג') לראשי מפלגת האיחוד הלאומי להצטרף למפקד "הבית היהודי" ולהתמודד ככולם בפריימריז למפלגה. טרופר סיפר כי הוא מקיים פגישות עם רבנים המזוהים עם מפלגת האיחוד הלאומי, במטרה לשכנע אותם לאשר את הצטרפותם של אנשי האיחוד הלאומי למפקד.

"לצערנו הרב, חלק מן הציבור הדתי מחליט לא להתפקד", אמר טרופר, "אני קורא לכצל'ה ולאורי אריאל: הצטרפו למפקד, אתם אנשים ראויים. המפקד הזה הוא הזדמנות להראות אחדות ולהניע תהליך חדש". הדברים נאמרו בכנס שהתקיים אתמול בישיבת ההסדר אור עציון, פרי יוזמתם של צעירי "הבית היהודי". בכנס נאמו שלושת המועמדים לתפקיד היו"ר - דניאל הרשקוביץ, נפתלי בנט וזבולון אורלב, במה שהסתמן כמפגן אחדות יוצא דופן.

יו"ר הוועדה טרופר אף התייחס לפתיחת המפלגה למגוון רחב של מועמדים, בהם גם חיים נהון, שמתכוון לרוץ כדתל"ש במפלגה. "יש מועמד דתל"ש שרוצה לרוץ ברשימה, גם הוא רוצה להיות שייך למשפחה", אמר טרופר, "יש חשיבות לרצון שלו להצטרף למשפחה. כך גם לגבי מועמדת שהיא חילונית שומרת מסורת. גם היא רוצה ליטול חלק, להיות חברה במשפחה שלנו. אנחנו עומדים בפני משהו גדול".

בהמשך הערב הושמעה ביקורת חריפה על המפלגה מפי הרב ד"ר דורון דנינו, המתמודד על מקום ברשימת הבית היהודי. "המפד"ל שידרה במשך עשרות שנים יחס מתנשא כלפי יוצאי עדות המזרח", אמר דנינו, "שילוב המזרחים נעשה מתוך התנשאות ופטרונות, מתוך תפיסה של כור היתוך מערב-אירופאי. הרוח הספרדית צריכה לחזור לבית היהודי. יש להטמיע את ערכי המורשת הספרדית בעולם הישיבות, ולצד משנת הרב קוק, ללמד את משנת רבני ספרד, הרב חיים דוד הלוי, הרב כלפון והרב עוזיאל".

דנינו הוסיף כי "ישנם ציבורים שמקטלגים בני אדם על פי אידיאולוגיה. בחברה הספרדית מעולם לא הורגש הבדל בין דתי לחילוני, כולם הרגישו חלק מהקהילה. אם הרוח הזו תהיה חלק איטגרלי מהציונות הדתית, היא תציל את המדינה, ותעזור בפתרון סכסוכי דתיים וחילונים. זו יהדות מכילה, וזה מה שאנחנו צריכים היום".

מ"האיחוד הלאומי" נמסר בתגובה לדברי טרופר כי "האיחוד הלאומי פועל נמרצות כבר שלוש שנים לאיחוד השורות בציונות הדתית. אנו מפצירים ברב טרופר לנהוג כרבים בחברה הצינוית דתית אשר נתרמו לפעילות והמאמצים של האיחוד הלאומי לממש את רצון הציבור כולו שבבחירות הבאות תרוץ רשימה ציונית דתית גדולה מאוחדת שעל פי כל הסקרים היום יכולים להשיג 10 מנדטים ומעלה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן