הרב לוינשטיין: "מצטער על הסגנון, נבע מרגשות סוערים"

ראש המכינה בעלי הביע חרטה על סגנון דבריו ואמר כי הם פגעו "באנשים הכי יקרים שאני אוהב, מעריך ומכבד". לעומת זאת, עם תוכן השיחה הוא שלם לחלוטין "לא חוזר בי מהשקפת העולם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/03/17 07:10 יא באדר התשעז

אחד מראשי המכינה בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, הגיב אמש (ד') לדברים שאמר על גיוס בנות דתיות ועל שילוב לוחמות.

בראיון לערוץ 2 הוא הסביר כי דבריו "נאמרו בסגנון שנבע מרגשות סוערים. בשנתיים האחרונות מתרחש תהליך תרבותי עמוק בצה''ל, חדרה אליו תפיסה פמיניסטית מאוד לא פשוטה שלא עולה בקנה אחד עם היהדות''. לדבריו, אין כל מניעה ההציבור הדתי להמשיך ולשרת ביחדות הצבא השונות, ''בוודאי שנער דתי יכול לשרת, אין שום בעיה. יש יחידות שבהן דבר לא השתנה כמו גולני, צנחנים, גבעתי ושריון".

עם זאת הוא הוא סייג כי 'בכל מקום שבו הצבא מתעקש לעשות דברים שיש בהם איסור הלכתי, חייל דתי שרוצה לא יכול. מה לעשות? אנחנו אנשים דתיים. כמו שמכבדים את הכשרות והשבת צריך להבין שלנער דתי יש עוד מגבלה אחת - אין לו בעיה עם נשים אבל יש לו בעיה עם מגע וייחוד''.

על הדברים שאמר על החיילות הדתיות, מהן נפגעו רבות, הוא התנצל על בחירת המילים, אך הבהיר כי כם התוכן הוא שלם לחלוטין, ''אני מתנצל על הסגנון, אני לא חוזר בי מהשקפת העולם שלי. בסגנון שדברתי על זה, זה היה לא ראוי ואני מתנצל אבל מי ששמע את השעתיים שיחה מבין היטב את הפרופורציה בין הדברים''.

לטענת הרב לוינשטיין, ''צה''ל עשה קמפיינים אדירים לגויס בנות דתיות, והקמפיין נובע ממערכה פמיניסטית רחבה שנועדה למשוך את הבנות לתוך התהליכים האלה''. על הקריאות לשלול את תיקצוב המכינה והטלת הדופי בכשירותו להכין חיילים לצבא, הוא הגיב בביטול ואמר כי "במשך 30 שנה לא ראיתי פה קצין או חייל אחד שפגע בחיילת.

לסיום הוא חזר והתנצל על כל ש-"הסגנון שבו התבטאתי פגע באנשים הכי יקרים שאני אוהב, מעריך ומכבד, וכל האנשים האלה נפגעו מהסגנון". אך הדגיש: "יש לי ויכוח אידיאולוגי עמוק איתם''.