פרסום ראשון: חגיגות חג מולד בפקולטה שהתנגדה להקמת מחיצות לבנות

הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית סירבה להצבת מחיצות בנשף הסיום, אך חוגגת הערב הדלקת עץ אשוח כמיטב המסורת הנוצרית. הרב נבון: "בפעם הבאה שאתן מבקשות מחיצה לעצמכן במסיבת הפקולטה תגידו שאתן נוצריות-אמיש"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 19/12/16 12:13 יט בכסלו התשעז

פרסום ראשון: חגיגות חג מולד בפקולטה שהתנגדה להקמת מחיצות לבנות
פייסבוק, צילום: פייסבוק

הערב תיערך הדלקת עץ חג מולד בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. אותה הפקולטה שאסרה, רק לפני חצי שנה, הצבת מחיצות בנשף הסיום עבור סטודנטיות דתיות שרצו לרקוד.

אגודת הסטודנטים למשפטים באוניברסיטה העברית פירסמה בעמוד הפייסבוק שלה הזמנה לאירוע בה נכתב כי "לרגל חג המולד המציין את הולדתו של ישו, ונושא מסר של אהבה ושלום ברחבי העולם" עוד נכתב כי "האירוע יכלול בין היתר הדלקת עץ מסורתית, ברכות, חלוקת שוקולדים ומוזיקה באווירת החג. העץ יוצב בפורום הפקולטה במשך כחודש לאורך כל תקופת החג".

(צילום: מתוך ההזמנה לאירוע בפייסבוק)

הרב חיים נבון כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "אגודת הסטודנטים בפקולטה למשפטים בירושלים חוגגת את הולדתו של ישו. סטודנטיות דתיות, בפעם הבאה שאתן מבקשות מחיצה לעצמכן במסיבת הפקולטה, אל תגידו שאתן תלמידות עבריות באוניברסיטה העברית המאמינות בדת אבותיהן. תגידו שאתן נוצריות-אמיש".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה כי "האוניברסיטה העברית רואה חשיבות רבה בזכותו של אדם לחופש הביטוי ולחופש הדת בין כתליה. כמוסד ישראלי אקדמי, מוביל, בין לאומי ורב תרבותי מקדמת האוניברסיטה ערכים של שוויון בין כלל הדתות ומאפשרת חופש פעולה בתחום זה תוך שמירה על הסדר הציבורי, תקנון האוניברסיטה וחוקי מדינת ישראל".

(צילום: אגודת הסטודנטים למשפטים האוניברסיטה העברית)