הרב עמאר על הלהט"בים: כת של תועבה

הרב שלמה עמאר, רבה של ירושלים עולה להתקפה. על הרפורמים, "מה שהם עושים זו הסתה". על הלהט"בים, " ניתן להתגבר על התאווה. התורה מחייבת על זה מיתה". ועל תחבורה בשבת, "זה לא ברשותנו להתיר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/11/16 08:36 טז בחשון התשעז

הרב עמאר על הלהט"בים: כת של תועבה
יחצ, צילום: יחצ

מצעדי הגאווה מאחורינו, סערת השבת שככה מעט וגם אדי הקרב על רחבת הכותל מתחילים להתפוגג. אך מבחינת הרב שלמה עמאר, רבה של ירושלים והרב הראשי לישראל לשעבר, מדובר בציפורי נפשו ובדברים שיש להיאבק עליהם ולהשמיע קול ברור בכל זמן ובכל מקום. בריאיון ל'ישראל היום' תוקף הרב בלשון חריפה כמה וכמה 'תופעות' בחברה הישראלית.

"בישראל אין באמת כמות גדולה של רפורמים", אומר הרב עמאר, "בשנים האחרונות הם מייבאים את זה, את התרבות הזאת. מה שהם עושים זו הסתה. זה לא עניין של מצוקה אישית, זה פוליטיקה". לדבריו, "אני משתדל לדבר דברים נוחים, אבל אני לא נמנע מלדבר על הרפורמים והתועבה. אני לא מסכים לשנות מה שכתוב בתורה". בהמשך בחר הרב, בהקשרם של הרפורמים, לצטט פסוק אחד, "אני אומר את שכתוב בפסוקים כמו 'סורו נא מאוהלי הרשעים'".


(צילום: Hadas Parush/Flash90)

גם על הקהילה הלהט"בית, בחר הרב עמאר להשתמש בביטויים חריפים, "זו כת של תועבה, זה ברור. זו תועבה. התורה מחייבת על זה מיתה. זה בשורה הראשונה של החמורה בעבירות. צריך לדעת את האמת. אומרים 'נטייה', 'סטייה' - שטויות. יש תאווה, ואדם יכול להתגבר עליה אם הוא רוצה, כמו כל התאוות. זה מהתאוות האסורות ביותר. החמורות ביותר.


(צילום: shutterstock)

כשנשאל הרב לדעתו, על רבנים שמגלים הבנה לבני הקהילה הגאה והאם הוא לא חושש ששימוש בשפה כה חריפה תרחיק את הציבור החילוני, הוא ענה ש-"אין כזה דבר, לגלות הבנה או סבלנות לזה. צריך לומר אמת פשוטה - זה איסור חמור ביותר, ואין שום היתר. צריך לומר דברים ברורים. בעבר, כשדיברתי על כך, הרבה אנשים חילונים התקשרו להודות. אנשים לא רוצים את זה. רוצים שהילדים שלהם יתחתנו, וילדו ילדים. זו המציאות. בשביל זה אני אשקר? אם התורה אומרת שזו תועבה, זו תועבה. זה מועדון של תועבה. זו המציאות. אני לא יכול לשנות את התורה".

בראיון מתייחס הרב עמאר גם לסוגיית התחבורה הציבורית בשבת, ואומר כי "אי אפשר להתיר תחבורה ציבורית בשבת. זה לא ברשותנו", ואף שולל את האפשרות לקיים נישואים אזרחיים בין יהודים בארץ.

דניאל יונס, יו״ר ׳חברותא - הומואים דתיים׳ ואתי חדאד מהוועדה המנהלת של ׳בת-קול - לסביות דתיות׳: כבני ובנות החברה הדתית אשר גדלו על 'ואהבת לרעך כמוך', אנו מוצאים את דבריו של רבה הראשי של ירושלים פוגעניים ביותר. על-אף העובדה שדבריו מעידים על בורות, שנאת האחר בולטת וצורבת, ובנופלן על אוזניים רגישות ומתייסרות, מילותיו עשויות להוביל לכדי שנאה עצמית ואף לכדי פגיעה של ממש בצעירות וצעירים רבים בירושלים ובכלל.

אין בכוונתנו להתבייש במי שאנחנו - זאת עשינו די. חשוב לנו להזכיר לרב עמאר, ולכל איש ציבור, שלמילים שלו יש משמעות. לא נגזים אם נאמר שאמירות פוגעניות שכאלו מוסיפים ומנציחים את השנאה העצמית והבושה של בני נוער רבים בסיכון. טוב יעשה הרב עמאר באם יחזור בו מדבריו לאלתר ובפומבי, בעוד שאנו, חברות וחברי הארגונים ׳חברותא - הומואים דתיים׳ ו׳בת-קול - לסביות דתיות׳, נשמח לשבת עימו ולשמש לו כמורי דרך לכך.

.