המתנה היקרה שהעניק השר אריאל לראש ממשלת רוסיה

שר החקלאות זיהה, במהלך ביקור במכון וולקני, שראש ממשלת רוסיה משתעשע עם רחפן צילום תרמי והחליט לתת לו אותו במתנה. עלות הרחפן כ-200 אלף שקלים. משרד החקלאות: "נעשה באישור גורמי המקצוע הרלוונטים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/11/16 09:56 יג בחשון התשעז

המתנה היקרה שהעניק השר אריאל לראש ממשלת רוסיה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מה עשה שר החקלאות, אורי אריאל, כשראה שראש ממשלת רוסיה, דימיטרי מדבדב, מתפעל מרחפן צילום במהלך ביקור במכון וולקני? נתן לו אותו במתנה. זאת למורת רוחם של נציגי החוקרים במכון.

רחפן הצילום התרמי, שעלותו נאמדת בכ-200 אלף שקלים, כולל טכנולוגיה ייחודית לשליטה ובקרה, אשר פותחה במכון וולקני. במהלך ביקורו, של מדבדב, בשבוע שעבר במכון, הוא החל להשתעשע בהטסת הרחפן. השר אריאל ראה זאת והציע לו אותו במתנה. ע"פ נציגי המכון, הדבר נעשה על דעת עצמו, אף שמדובר בציוד של מכון וולקני, והמהלך לא עבר את הליכי האישור הנהוגים, בשירות המדינה, במקרה של הענקת מתנות לנציגי מדינות זרות.

משה ראובני, נציג החוקרים במכון וולקני אמר בתגובה: "אריאל מוכיח פעם נוספת שהוא רחוק ממינהל תקין כמרחק שמים וארץ. מסירת המסוק המשמש את מכון וולקני לטובת מחקרים חקלאיים שנמצאים בהתהוות כמתנה לידי ראש הממשלה הרוסי מהווה התעלמות מוחלטת מכל מינהל תקין אפשרי ומכל החוקים והכללים שמנחים ביקורי בכירים. התוצאות הישירות והעקיפות של פעולת השר כל כך עגומות וקשות עד שקשה להאמין שהדבר אכן התרחש. מעבר לנזק שנגרם מעצם מסירת המסוק שעלותו נאמדת במאות אלפי שקלים, ישנם נזקים ברורים שנגרמים כעת מעצירת מחקרים חקלאיים במכון וולקני".

(צילום: פלאש 90)

לצד הביקורת החריפה מצד אנשי המכון וולקני, על שר החקלאות, יש לצייןי כי עובדי המכון נמצאים בסכסוך עם השר, שהציע להעתיק את המכון ממרכז הארץ לגליל, חרף התנגדותם למעבר. ממשרד החקלאות נמסר: "במהלך ביקור ראש ממשלת רוסיה נחתם הסכם כלכלי המוביל לעסקה בהיקף של מיליארדי דולרים. אלה יתרמו רבות לחקלאות ולצמיחת הכלכלה בישראל. במהלך התערוכה, הביע מדבדב התפעלות מביצועי הרחפן המחקרי של מכון וולקני שהוצג לו. מסירת הרחפן היתה באישור גורמי המקצוע הרלוונטים. משרד החקלאות ירכוש בתקופה הקרובה רחפן חדש לטובת המשך הפעילות המחקרית".