הפתעה לפלשתינים באונסק"ו: הצעה נוספת נגד ישראל עברה אך רק מדינות ערב תמכו

שתי מתנגדות, שמונה נמנעות ומדינה אחת נעדרה מן ההצבעה. בעזרת מדינות קרואטיה וטנזניה הצליחה ישראל להפוך את ההצבעה לחשאית. אמש הציבו הפלשתינים אולטימטום בפני 21 המדינות המצביעות: הצביעו בעד או שנשקול את צעדינו

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 26/10/16 12:41 כד בתשרי התשעז

הפתעה לפלשתינים באונסק"ו: הצעה נוספת נגד ישראל עברה אך רק מדינות ערב תמכו
rama-cc-by-sa, צילום: rama-cc-by-sa

ברוב של 10 מדינות תומכות מול שתי מתנגדות בלבד עברה החלטה נוספת נגד ישראל בארגון אונסק"ו. ועדת המורשת של ארגון אונסק"ו ערכה הצבעה הבוקר בעד הצעה שיזמה ירדן יחד עם הרשות הפלשתינית, הקוראת לישראל להפסיק את הפגיעה במקומות הקדושים בירושלים, כך כפי שפורסם באתר nana10. ההצבעה עבור ההצעה הייתה חשאית בזכות בקשה שהעבירה ישראל דרך מדינות קרואטיה וטנזניה, ההצעה עברה כאשר שמונה מדינות נמנעו ומדינה אחת נעדרה מההצבעה.

אמש כתב שגריר ישראל לאונסק"ו כרמל שאמה הכהן בעמוד הפייסבוק שלו כי "הפלסטינים והירדנים באולטימטום ל-21 המדינות המצביעות מחר בועדת המורשת העולמית: אשרו לנו עד הצהריים שאתן תומכות פה אחד כמו שסוכם באיסטנבול או 'שנשקול את צעדינו', משמע, נחריף את ההחלטה בעניין ירושלים".

הפלסטינים והירדנים שואפים להעברת ההחלטה מחר בקונצנזוס ללא מתנגדים וללא הצבעה. האולטימטום והאיומים של הפלסטינים רק ממחישים את מצבם וחושפים את פרצופם האמיתי כבריונים ושקרנים. אנחנו מצידנו במאמץ דיפלומטי חובק עולם בראשות ראש הממשלה במטרה למנוע הסכמה פה אחד נגד ישראל בעניין ירושלים ומכתב. האולטימטום של הערבים הוא סימן מצויין עבורינו שאנחנו בכיוון הנכון".

עם פרסום תוצאות ההצבעה היום אמר שאמה הכהן כי "הפלסטינים ומדינות ערב נותרו בסופו של יום בלי הקונצזוס שהיו בטוחים שהוא מונח בכיסם עד תחילת הדיון ונותרו עם תמיכה בהצבעה של מדינות איסלמיות בלבד, קובה ווייאטנם.

תודה מיוחדת לשתי מדינות אמיצות, קרואטיה וטנזניה, ששכבו על הגדר עבור ישראל ודרשו בגלוי הצבעה נגד כל העולם הערבי וכמובן לבת בריתנו ארה"ב שהיה לה חלק משמעותי בבלימת בליץ נסיון הקונצנזוס הערבי. מעבר לכך ההחלטה הזו היא עוד אבסורד מקומם שמקומו בפח הזבל של ההיסטוריה לצד אלפי החלטות קודמות ושאר נסיונות לפגוע בעם היהודי ומורשתו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר השבוע כי "זה המשכו של תאטרון האבסורד. כוחות האיסלאם הקיצוני משמידים מסגדים, כנסיות ואתרים ארכיאולוגיים ואילו ישראל היא המדינה היחידה באזור השומרת עליהם ומאפשרת חופש פולחן לכל הדתות". נתניהו אמר כי ועדת המורשת של אונסק"ו היא שראויה לגינוי ולא ישראל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן