בנט בהקלטה פנימית לפעילים: "מקדמים פתרון אסטרטגי ביו"ש"

בהקלטת ווטסאפ פנימית שהפיץ היום נפתלי בנט והגיעה לכיפה מנסה השר בנט להרגיע את השטח ומתחייב לפתרון כולל ביו"ש. בין הרעיונות: יישום דו"ח אדמונד לוי

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 21/09/16 10:22 יח באלול התשעו

בנט בהקלטה פנימית לפעילים: "מקדמים פתרון אסטרטגי ביו"ש"
ששון תירם, צילום: ששון תירם

"צריך להבין שיש שתי בעיות, יש בעיה טקטית נקודתית בעמונה ויש איום על כלל ההתיישבות ביהודה שוומרון, על אלפי יחידות דיור הנמצאות בסטטוס דומה" כך אומר שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט בהקלטה שהפיץ היום בקבוצות הווטאפ של הבית היהודי והגיעה לידי 'כיפה'.

בנט מדגיש כי יחד עם שרת המשפטים איילת שקד, נעשים מאמצים מרובים למצוא פתרון אסטרטגי כולל שיסיר את האיום מעל לאלפי יחידות הדיור ביהודה ושומרון. במקביל, אומר בנט, נעשים נסיונות למצוא פתרון נקודתי לעמונה.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/921201633142.mp3[/embed]

"אנחנו קיבלנו החלטה להפעיל פתרון אסטרטגי ולהפסיק ללכת על פתרונות נקודתיים כמו שעשינו בעמונה ובגוש עציון. כרגע איילת שקד ואני שוקדים בצורה מאוד מאוד רצינית על מהלך אסטרטגי גדול שבאיווחה אחת יפתור את כל הבעיות. יש כמה חלופות- דו"ח אדמונד לוי, זה יכול להיות שינוי החלטת ממשלה, זה יכול להיות גם חוק ההסדרה" אומר בנט אך מזכיר כי הבית היהודי קידם את החוק לפני ארבע שנים אך נתניהו הפיל את ההצעה.

"אנחנו בודקים ואם חוק ההסדרה יתברר כפתרון הנכון אנחנו נלך על זה. היעד שלנו בשבועות הקרובים זה להביא פיתרון אסטרטגי כולל ואז לעמוד על זה פוליטית ולדרוש את היישום כדי לטפל בכל הבעיות בכל רחבי יהודה ושומרון".

בנוגע לעמונה, אומר בנט "בגלל המצב המתקדם וההזנחה שהייתה בממשלות הקודמות כשלא היינו במשרד המשפטים ולא הייתה לנו את ההשפעה, המתווה שהתושבים הגו, והוא מתווה שנראה בעל הסיכויים הטובים ביותר, נקרא מתווה נכסי נפקדים, שכרוך בהעתקה של כמה עשרות מטרים של היישוב. אחרי הרבה התנגדויות שהיו הצלחנו להעביר את המתווה בתוך הממשלה, אבל עדיין אין ערובה טוטאלית שזה יעבוד".

"טקטית אנחנו מקדמים את מתווה התושבים שנקרא נכסי נפקדים ואסטרטגית ליהודה ושומרון אנחנו כרגע מבשלים, מכינים, כמה חלופות וברגע שנבחר את החלופה הנכונה ביותר בזמן הקרוב אנחנו נדחוף את החלופה בכל הכוח" אמר בנט. "יהודה ושומרון מאוד חשובה לנו ובשונה מדיאלוגים שקיימים אין שום סתירה בין התיישבות בגליל, בנגב לבין יהודה ושומרון. זה ספין של יריב ההתיישבות שמנסים לייצר חיכוך".

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה היום בראיון לגלי צה"ל למכתבם של תושבי עמונה שפורסם אמש בכיפה בו מאשימים התושבים את שקד ובנט כי הם אינם פועלים מספיק על מנת למצוא פתרון ליישוב.

"תושבי עמונה במשך השנה האחרונה ביקשו לקדם את פתרון נכסי הנפקדים", אמרה שקד. "לפני כשנה משרד הביטחון הציע לתושבי עמונה להקים ישוב חדש באיזור שילה. תושבי עמונה לא רצו, ואני מכבדת את הרצון הזה. הם אלה שיזמו את פתרון נכסי הנפקדים. מדובר בהעתקה של הישוב לחלקות סמוכות".