פרסום ראשון: הרמטכ"ל יפגש היום עם רבנים צבאיים

הרמטכ"ל, גדי אייזנקוט, יפגש היום עם רבנים צבאיים בנוגע לבעיות הדת בצבא. גורם במיל' ברבנות הצבאית: "מצפים מהרבנים שזומנו להציף את הדברים ולחתור לפיתרונות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/08/16 11:16 יז באב התשעו

פרסום ראשון: הרמטכ"ל יפגש היום עם רבנים צבאיים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סערת הזקנים, ספרי התורה, התודעה היהודית, הקמת 'צו 1' ושאר ענייני הדת הבוערים שעלו בחודשים האחרונים לכותרות, הגיעו גם לפתחו של הרמטכ"ל גדי אייזנקוט. ל'כיפה' נודע שהיום בשעה 12:00 יפגש אייזנקוט עם קבוצת רבנים צבאיים בקבע ובמילואים ע"מ לדון עימם בשלל הבעיות והמתחים שנוצרו בצה"ל סביב סוגיית הדת והזהות היהודית בצבא.

עם זאת, קולות המגיעים מכיוון הרבנות הצבאית במילואים, מביעים חשש שהפגישה נועדה להרגיע ולהשקיט את המערכת בלבד ולא למצוא פתרונות מעשיים לבעיות הרבות בנושאי הדת. ע"פ אותם גורמים, הרכב הרבנים המסתמן, מרמז על אופי השיחה הצפויה שעשויה להתנהל על מי מנוחות מבלי שהסוגיות הבוערות יונחו השולחן ומבלי שתעלה דרישה חד משמעית לתיקון המעוות.

"אנו מברכים על פגישת הרמטכ"ל עם הרבנים הצבאיים ומקווים לשינוי כיוון מבורך". אומרים אותם גורמי מילואים ברבנות הצבאית ומוסיפים, "מצופה מהרבנים שזומנו לפגישה, ובעיקר רבני המילואים שאינם משועבדים למערכת הדרגות וההיררכייה להציג את הדברים כהוויתם על מנת לשמוע ולהשמיע פתרונות ראויים לכל הראוי תיקון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן