אין כניסה לכהנים: בית קברות במסלול הנחל

מטיילים שצעדו בשבילי שמורת נחל עיון, הופתעו לגלות סמוך למסלול, בית קברות שלא איפשר להם להמשיך בטיול מכיוון שהם כוהנים. רשות הטבע והגנים: "בית העלמין איננו נמצא בשטח שמורת הטבע עיון אלא בשטחה של מועצה מקומית מטולה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/08/16 16:37 כו בתמוז התשעו

אין כניסה לכהנים: בית קברות במסלול הנחל
קשת יונתן, צילום: קשת יונתן

בשמורת הטבע נחל עיון הסמוכה למטולה, ישנן אפשרויות טיול רבות. מיטיבי לכת לצד המתקשים בהליכה, צעירים ומבוגרים, כולם יכולים לבחור את המסלול המתאים להם ולהנות מנפלאות הטבע והבריאה. כולם חוץ מכוהנים.

לשמורה יש שני חניונים, צפוני ודרומי. לאוהבי הטיולים הרגליים, ממליצה רשות הטבע והגנים להתחיל את המסלול מהחניון הצפוני. כך עשו נחמן רוזנברג ובני משפחתו אך להפתעתם 'מוקש' בלתי צפוי שכן באמצע הדרך "כשמתחילים את המסלול מהצד העליון שלו, מגיעים למצפור, עשרה מטרים לפניו יש בית קברות שחלק מהמצבות שלו ממש צמודות לגדר. בבית הקברות יש עצים שמגיעים עד השביל של המסלול כך שכהן לא יכול לעבור שם".

רוזנברג מסביר את הבעיה שבית הקברות יצר להם "השביל ממש צר, אז או שאתה עובר בכל זאת ועובר על איסור הלכתי, או שאתה מנסה לעבור בצורה כזאת שעלולה לסכן אותך, או שאתה חוזר אחורה למרות שבית הקברות נמצא כמה ק"מ לאחר תחילת המסלול".

מרשות הטבע והגנים נמסר: "בית העלמין איננו נמצא בשטח שמורת הטבע עיון אלא בשטחה של מועצה מקומית מטולה. בכל מקרה, קיימת גדר שמפרידה בין בית העלמין לשמורת הטבע"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן