האלמנה הצעירה: ינאי נפל בקרב לא בפיגוע

אשתו של ינאי וייסמן, שנרצח בפיגוע הדקירה בשער בנימין, זועמת על ההחלטה של צה"ל לכתוב על קברו "שנפל בפיגוע חבלני" ולא בקרב. "עדי הראיה שהיו במקום יוכלו לקבוע כי נפלת בקרב"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 07/03/16 02:30 כז באדר א'

האלמנה הצעירה: ינאי נפל בקרב לא בפיגוע

האם ינאי וייסמן נפל בקרב או נפל בפיגוע חבלני? זו השאלה ששואלת יעל, אשתו של ינאי ז"ל, שנהרג בפיגוע הדקירה בסניף רמי לוי בשער בנימין. בפוסט מרגש שפרסמה, רעייתו של ינאי, כתבה יעל את הנוסח שהחליטו בצה"ל לכתוב על המצבה לפיו ינאי "נפל בפיגוע חבלני", לדבריה הנוסח איננו הולם את שאירע.

"כך נקבע. כי כך תוחקר. אבל מי תחקר? ומה קבע? ולמה קבע? את זה אף אחד לא יכול לענות לי. נערך תחקיר??? אותי אף אחד לא תיחקר. הייתי שם לצדך שניות לפני שרצת להציל חיים!!! איש לא תיחקר אותי ומעניין את מי כן תחקרו. כי מספיק היה לשמוע אותי, את עדי הראיה שהיו במקום או לצפות במצלמות האבטחה שתיעדו את האירוע, די בכך כדי לקבוע כי נפלת בקרב" כתבה יעל בעמוד הפייסבוק שלה.

"ואם זה לא היה קרב אז מהו קרב? שנינו יודעים כי איש לא קרא לך להסתער בשעה שעמדנו ביחד עם נטע הקטנה. היית חסר כל אמצעי הגנה או התקפה ורצת בלי היסוס כי היו צריכים אותך. רצת, חתרת למגע כפי שמצופה מלוחם בצבא ההגנה לישראל. אז מעניין אותי מי ערך את התחקיר ועד כמה אטומה יכולה להיות המערכת".

יעל מבקשת מהיחידה להנצחת החייל שבנוסח שירשם על המצבה יוסיפו את המילה 'קרב' שכן, ינאי נלחם עד הרגע האחרון במחבלים "לא ביקשתי לשנות פה סדרי בראשית בלקסיקון המצבות של צה"ל שהרי "נפל בקרב" קיים באותו לקסיקון. משום מה ההגדרה "קרב" אינה מסתדרת למישהו שכנראה אינו מבין שלוחם ללא חת כמוך יכול להילחם בקרב מול מחבלים בידיים חשופות, במהלך קניות וללא מדים ועדיין להיות שייך להגדרה לוחם בצה"ל שחירף את נפשו".

" האם זה 'נפל בקרב במהלך פיגוע חבלני' או 'נפל בפיגוע חבלני', מה דעתך ינאי שלי? אוהבת אותך ומתגעגעת בלי סוף" חתמה יעל את הפוסט.