מועלם: "יש ליצור הפרדה טוטאלית בין היהודים לערבים"

ח"כ שולי מועלם מתייחסת לפיגועים האחרונים: "אפשר היה למנוע אותם", לבתי המריבה בחברון ולהקמת המפלגה החדשה: "בעיניי לאחדות יש ערך גדול"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 14/02/16 15:53 ה באדר א'

חברת הכנסת שולי מועלם, סיפרה היום (א') לכיפה כי יש דרך למנוע את הפיגועים האחרונים שאירעו בחברון. כדוגמא היא מציינת את המקרה שאירע בשבת האחרונה "הייתי לפני שבועיים בסיור בחברון וראינו בדיוק את המקום שבו התרחש הפיגוע שהיה בשבת. מדובר ברחוב היחידי שיהודים מורשים להסתובב בו בחברון, אבל הוא פתוח גם לתנועת הפלסטינים".

לדבריה של מועלם, מדובר ברחוב שהיה סגור בעבר לתנועה אך כשנרגע המצב פותחים אותו מחדש "מדובר ב50- 70 מטר, רק ערבים שגרו ברחוב יכלו לנוע בו והיום מאפשרים לכולם להסתובב בו. יש שם בידוק שיוצר מגע בין חיילים לערבים". לטענתה, המגע הזה יוצר את הבעייתות והפיתרון הוא סגירה כוללת "צריך לסגור את הרחוב הזה לתנועת ערבים, חוץ מאלה שגרים בו מכיוון שזה הרחוב היחידי שיהודים יכולים לנוע בו בחופשיות".

מועלם אומרת כי מכיוון והיישוב היהודי הוא המיעוט, יש צורך להקל על חיי התושבים היהודים, ולא על הרוב הערבי, שאין לו בעיה לנוע בכל שטח חברון "זה היה ברור שיש שם פירצה שקוראת למפגע. המחוייבות שלנו היא קודם כל שמירה על חיי התושבים כולם ולכן, כשרוצים להקל ולאפשר מרקם חיים תקין, חייבים לחשוב על היהודים קודם. יש ליצור הפרדה טוטאלית בין היהודים לערבים".

בנוגע לבתי המריבה בחברון, שעדיין לא אוכלסו, אומרת מועלם כי "תהליך הרכישה עדיין נמצא בבדיקה, אנחנו חשבנו שזה ייגמר מהר יותר. אבל אני מציעה לבדוק אותם, ורק לאחר מכן לאשר כניסה".

עוד הוסיפה מועלם כי יש צורך לסגור כבישים לתנועת פלסטינים, בעיקר בצומת גוש עציון. "הערבים צריכים להבין שהצומת פתוחה לכולם עד שמתרחשים פיגועים שבהם רוצחים יהודים. ואז ליצור מצב שיוצרים הפרדה ברורה בין יהודים לערבים. אמנם חייהם של הערבים הופכים לפחות נוחים כשיש הפרדה בכבישים, אבל ככה הסיכוי שיפגעו ביהודים הוא קטן יותר".

בנוגע לממשלת הימין, שמעדיפה להתמקד בהגנה ולא בהתקפה, אומרת מועלם כי היא מאמינה שהמדיניות תשתנה בעקבות ההשפעה של הבית היהודי "זו מלחמה כוללת ואני סומכת מאוד על צה"ל וכוחות הביטחון האחרים. חייבים לשנות את ההגנה לתפיסה כוללת. בואו נחיל את החוק הישראלי בגוש עציון, הרי אין שאלה שזה בקונצנוס".

מועלם תוקפת בחריפות את ההחלטה להחזיר גופות "זו חייבת להיות התקפה בלתי פוסקת בלי להחזיר גופות של מחבלים עד שגופותיהם של אורון שאול והדר גולדין ז"ל יחזרו אלינו. למה אנחנו מחזירים גופות של מחבלים? מדוע אנחנו מאפשרים את החגיגות והסוכריות שזורקים בלוויות שלהם? זו טעות".

בשבוע שעבר פרסמנו לראשונה כי התקיימה ישיבה של חברי מרכז האיחוד הלאומי, בה הביאו לאישור חברי המרכז את ההחלטה להקים מפלגה ציונית דתית מאוחדת וחדשה. מועלם אמרה כי היא תומכת ברעיון הכללי "אני חושבת שאחדות, תמיד השלם גדול מסך חלקיו, תמיד יהיו יותר דברים משותפים לכולנו מאשר מפרידים. עדיף לנו שנבוא בכוח גדול, שנפתח את המפלגה לכמה שיותר אנשים מהציבור. בעיניי לאחדות יש ערך גדול מאוד כך שאני בעד".