שאט נפש: תגובות קשות נגד סרטון החתונה של נוער הגבעות

מכל גווני הקשת הפוליטית גינו את הסרטון שפורסם הערב בחדשות10. "שאט נפש, התנכרות מערכי העם היהודי", הם רק חלק מהתגובות הקשות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 23/12/15 21:35 יא בטבת התשעו

שאט נפש: תגובות קשות נגד סרטון החתונה של נוער הגבעות
צילום מסך ערוץ 10, צילום: צילום מסך ערוץ 10

סרטון שפורסם הערב בערוץ 10 מתוך חתונה של צעירים מנוער הגבעות עורר סערה רבה ותגובות קשות. בסרטון נראים הרוקדים מנופפים בסכינים וכלי נשק ודוקרים את תמונתו של התינוק של משפחת דוואבשה לצלילי הלהיט 'זכרני נא' של דוב שורין.

הסרטון עורר תגובות קשות בכל גווני הקשת הפוליטית כולל בכירים בציונות הדתית. הרב יובל שרלו הגיב בחשבון הטוויטר שלו ואמר "לפני שנים רבות אסרתי לשיר בישיבה את שיר הנקמה של שמשון "עזרני נא" (הטעות במקור נ.ל). היום אני מבין עוד יותר עד כמה החלטה זו הייתה חיונית ומציבה גבולות".

הרב הראשי, הרב דוד לאו הגיב אף הוא בשאט נפש לסרטון ואמר כי "זו התנכרות והתנערות מערכי העם היהודי, תורתו וייחודיותו. יש לפעול בכל תוקף נגד הזדהות עם טרור".

גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי הגיב בחריפות לסרטון ואמר כי זו "שאט נפש. האידיאולוגיה הרעה של תג מחיר אינה דרכה של הציונות הדתית, נקודה. מי שלא מבין זאת שייצפה בסרטון שהוצג היום בערוץ 10. הריקוד ההזוי עם תמונתו של תינוק שנרצח בשנתו מייצג אידיאולוגיה מסוכנת ואיבוד צלם אנוש. עלינו להוקיע באופן החריף ביותר את האידיאולוגיה וההתנהגות הזו ולהבהיר שהיא לא חלק מההתיישבות, לא חלק מהציונות הדתית ולא חלק מגבולות השיח הדמוקרטי הלגיטימי במדינת ישראל".