רב בית הכנסת "איילת השחר": ההסכם שהושג - לא על דעתנו

רב בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב התייחס לראשונה ל'מתווה יוגב' שאושר היום על ידי ראש הממשלה ואומר: לא מקובל עלינו. לא נתפנה עד שיבנה בית כנסת חדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/15 19:55 ג בכסלו התשעו

רב בית הכנסת "איילת השחר": ההסכם שהושג - לא על דעתנו
יחצ, צילום: יחצ

הרב עזריאל כהן, רב בית הכנסת 'איילת השחר' אומר הערב כי המתווה עליו הסכימו ראש הממשלה, שר הבטחון והשרים בנט ודרעי לא מקובל עליו וכי הם סיכמו עם ראש המועצה על מתווה אחר.

"ישבנו בבוקר עם ראש המועצה וסיכמנו שיתנו לנו לבנות מבנה קבע במקום שהמועצה הסכימה עליו, אז אנחנו נמתין עד שהמבנה יהיה מוסדר ואחר כך נתפנה מבית הכנסת ויפרקו את המבנה הקיים" אומר הרב כהן ומסביר: "לפי ההלכה שלא הורסים או מפנים בית הכנסת עד שאין מבנה אחר יותר טוב מהקודם"

לגבי המשך המאבק אומר הרב כהן: "בנתיים אנחנו ממשיכים לנהל את המאבק והמאבק ממשיך כרגיל עד שיבואו לקראתנו בדבר שמקובל על כל הציבור".

מוקדם יותר היום דווחנו ב'כיפה' על פגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, יו"ר ש"ס אריה דרעי ושר הביטחון משה יעלון יחד עם ראש המועצה המקומית גבעת זאב, בה הושג הסכם בין הצדדים על העתקת מבנה בית הכנסת ממשכנו הקבוע בשל פסיקת בג"ץ על חוקיות הקרקע.

המתווה עליו הוסכם הוא, שמיד יתחילו בבניית בית כנסת קבע בקרקע שהוקצתה במגרש משחקים ליד והמתפללים יעברו להתפלל בינתיים במקלט הציבורי.

על פי דברים שאמר בנט לפעילי הבית היהודי עולה כי בתוך שלושה חודשים ישלימו בניית בית כנסת חדש ויעבירו את רכיבי בית הכנסת הישן אל החדש.

יוזם המתווה, ח"כ יוגב אמר הבוקר: "אני שמח במתווה שהשיג השר נפתלי בנט. זהו מתווה עליו עמלתי עם כל הצדדים בשבוע האחרון לאחר שהבנתי שאין סיכוי בדרך הטבע למנוע את הריסת בית הכנסת ודרך של החלטה מנהיגותית של ראש הממשלה או הקבינט שלא להרוס את בית הכנסת משיקולים שונים לא נמצאה".

עוד הסביר ח"כ יוגב את הצלחת המהלך ואמר: "לחצתי את ראש המועצה על הקצאת שטח וביקשתי את מערכת הביטחון, כפי שגם היתה מוכנה גם קודם על הקצאת שטח במגרש המשחקים ולצורך בניית מבנה ארעי ולאחריו מבנה קבע בסיוע הממשלה. המתווה שאמנם אינו מונע את הריסת בית הכנסת אבל לפחות בונה תחליף ראוי להמשך אפשרות של בית כנסת למתפללים."