הרבנים הראשיים: אין למנות אישה לתפקיד מנהלת בית הדין הרבני

הרבנים הראשיים יצאו במכתב העוסק במינוי מנהל בית הדין הרבני כשהם קוראים למינוי רק של מי שמכהן כדיין או בעל כושר לכהן כדיין

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/08/15 16:32 טז באלול התשעה

הרבנים הראשיים: אין למנות אישה לתפקיד מנהלת בית הדין הרבני
לשכת הרב לאו, צילום: לשכת הרב לאו

הרבנים הראשיים התייחסו היום בישיבת מועצת הרבנות הראשית שנערכה בבניין הרבנות הראשית בירושלים לעתירת ארגוני הנשים בדרישה לאפשר גם לאישה להתמנות למנהלת בית הדין הרבני.

במכתב עליו חתומים שני הרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, הם מבהירים את עמדת הרבנות המתנגדת לעתירה: "תפקיד מנהל בתי הדין הרבניים אינו תפקיד ניהולי - אדמיניסטרטיבי ולוגיסטי גרידא. הנושא בתפקיד זה חייב להכיר היטב את נושאי הלכה עליהם אמונה ואחראית מערכת בתי הדין הרבניים. כישורי פסיקה הלכתית דורשים למנהל בעיסוקו הוא בסדרי הדין וניהול הדיינים והם חלק מן הדין הדתי הנוהג בבתי הדין הרבניים".

"אנו חושבים, שרק מי שבא מתוך מערכת זו, ומכיר את נבכיה וכמובן את הפן ההלכתי שבמרחבו ניתן לפעול יכול לנהל מערך כזה כרואי. על כן עמדתנו חד משמעית כי רק מי שמכהן כדיין או בעל כושר לכהן כדיין ראוי למשרה זו". הרבנים לא ציינו במכתב את כוונתם המדויקת, אך המשמעות העולה מעמדת הרבנים היא שנשים לא יוכלו להתמנות לתפקיד משום שאינן יכולות לשמש בדיינות.

עוד מציינים הרבנים הראשיים במכתב העמדה שלהם כי גם לתפקיד מנהל בתי המשפט - תמיד התמנה אדם ששימש כשופט למרות שהמחוקק לא נזקק להוראה כזו, אך היא נעשתה מתוך הכרה ברורה בצורך הזה. כמו כן, הם מוסיפים, שמנהל בתי הדין הרבניים אמור להיות ידם הארוכה של נשיא בית הדין הרבני הגדול ולכן חייב להיות שיתוף פעולה מלא בין השניים שיופר במקרה ויעשו שינויים במינוי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן