הרב אורי שרקי ישתתף באירוע בבית הנשיא לצד רבה קונסרבטיבית

בית הנשיא יקיים לקראת תשעה באב כנס בנוכחות הרב אורי שרקי, לצד רבה קונסרבטיבית ורב רפורמי. הרב שרקי לכיפה: "לא רוצה לבזות את הנשיא אך לא אמנע מלהביע את דעתי ביחס לזרמים הללו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/07/15 16:19 ג באב התשעה

הרב אורי שרקי ישתתף באירוע בבית הנשיא לצד רבה קונסרבטיבית
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

הרב אורי שרקי ישתתף ביום חמישי הקרוב באירוע בבית הנשיא לקראת תשעה באב לצד רבה קונסרבטיבית ורב רפורמי.

לקראת תשעה באב יתקיים ביום חמישי הקרוב ערב לימוד "על חורבן ירושלים ואחדות ישראל". בצעד שצפוי לעורר סערה הוזמנו לאירוע ארבעה אישים, בהם הרב אורי שרקי, אחד מבכירי רבני הציונות הדתית, "הרב" מאיר אזרי, רב רפורמי מקהילת בית דניאל בתל אביב, "הרבה" חיה רואן בקר, רבה קונסרבטיבית מקהילת רמות ציון בירושלים, וכן ד"ר מוטי זעירה מהמדרשה באורנים.

בהתייחסו לדברים אמר ל'כיפה' הרב אורי שרקי כי הוא בדרך כלל לא מגיע לאירועים בהם משתתפים אישים רפורמים, אך הפעם בחר שלא לבזות את הנשיא, זאת בין היתר מכיוון שלא מדובר באקט פולחני אלא בערב לימוד גרידא.

"הם אפיקורסים גמורים", אומר הרב שרקי. "אני לא בא בשבילם אלא בשביל הנשיא והוא מזמין גם אפיקורסים. אפשר להחליט לא להגיע לאירוע כזה, אבל כל פעם שיש משהו חשוב הרפורמים שולחים רבה והאורתודוקסים לא באים".

"בערב הזה אין שום דבר שמזכיר פולחן. אני בא לדבר והנשיא רוצה שידברו על אחדות ישראל. אני לא אמנע מלהביע את דעתי ביחס לזרמים השונים אבל אני לא רוצה לבזות את הנשיא", מוסיף הרב שרקי.

עוד מבהיר הרב שרקי כי "בדרך כלל כשאני מוזמן לאירוע שמשתתפים בו רפורמים אני לא מגיע. כאן מדובר במשהו אחר, ועכשיו לבטל זה עוד יותר בעייתי כי זה יצייר אותנו כמפחדים מהתמודדות".

מבית הנשיא נמסר כי "באווירת אחדות וקירוב לבבות מוזמנים לאירוע דוברים מכלל הזרמים המרכיבים את העם היהודי- חילונים, דתיים אורתודוקסים, רפורמים וקונסרבטיבים וגם בקהל ישב תמהיל דומה של אורחים. במהלך האירוע ילמדו הדוברים קטעים שונים מהמקורות הקשורים לנושא והנשיא יעסוק בדברי התלמוד על הסכנה הטמונה במחלוקת שאינה לשם שמים ועל השלכותיה הרות האסון על העם היהודי ותולדותיו".

"בית הנשיא הוא בית של כלל החברה הישראלית, על כל זרמיה, מגזריה וקבוצותיה. זהו בית של שיח, הנותן ביטוי למגוון הדעות ובימים אלו של בין המצרים ראוי שיעסוק בית זה בדרכים לחיזוק הלכידות וניהול המחלוקות, נוקבות ככל שיהיו, מתוך כבוד", נמסר עוד.