Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
הרבנות הראשית על פרשת הרב ריסקין: לא נהיה חותמת גומי - כיפה

הרבנות הראשית על פרשת הרב ריסקין: לא נהיה חותמת גומי

בתגובה ראשונה לניסיון הדחתו של הרב שלמה ריסקין טוענים ברבנות הראשית כי לא מדובר בהדחה אלא בהליך סטנדרטי. "הלחצים והאיומים לא יגרמו לקיצורי דרך"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/05/15 17:12 ט בסיון התשעה

הרבנות הראשית על פרשת הרב ריסקין: לא נהיה חותמת גומי
לשכת הרב לאו, צילום: לשכת הרב לאו

יומיים לאחר חשיפת "כיפה" כי נעשה ניסיון של גורמים בכירים במועצת הרבנות הראשית למנוע הארכת כהונתו של הרב שלמה ריסקין כרב העיר אפרת, מגיבים ברבנות הראשית לטענות ואומרים כי מדובר בניסיון להלך אימים על חברי המועצה.

"ברבנות הראשית לישראל דוחים בתוקף את הניסיונות של גורמים וגופים שונים, להפעיל לחצים פסולים על מועצת הרבנות הראשית ולנסות להלך אימים על חבריה, מתוך מטרה להשפיע על החלטתה בעניין הארכת כהונת רבה של אפרת”, נמסר בתגובה רשמית של הרבנות הראשית ומוסיפים כי "השימוש בשפה בוטה ובריונית כלפי הרבנים הראשיים, מוסד הרבנות הראשית לישראל ומועצת הרבנות הראשית, הינו מעשה חמור ביותר ואין זה מדרך תורתנו להתבטא בצורה שכזו”.

ברבנות הראשית מציינים לגופן של הטענות כי "בעת הארכת כהונה, מקובל שהרב המבקש מתייצב בישיבת מועצת הרבנות הראשית ומנמק את בקשתו תוך המצאת המסמכים הדרושים וע"כ הדיון בעניין הארכת כהונת רבה של אפרת נדחה לישיבת מועצת הרבנות הבאה, כדי לאפשר את השתתפותו בה. יש להדגיש, כי ההליך בעניין זה, הינו ההליך המקובל שנעשה בעבר וייעשה גם בעתיד”.

ברבנות מתייחסים גם לטענות לפיהן במקרה הארכת מינויו של הרב שטרן לא זומן הרב לשימוע ועל כן נעשה איפה ואיפה עם הרב ריסקין ואומריםכי מדובר במקרה חריג מכיוון שהרב נבחר כחודש לפני גיל פרישתו.

"מועצת הרבנות הראשית לישראל, מתוקף סמכותה החוקית-סטוטורית להארכת כהונת רבני הערים, אינה "חותמת גומי" ואינה מאשרת באופן אוטומטי את הארכת כהונת רבנים אלא אך ורק לאחר שבדקה כראוי את הבקשה. נשוב ונדגיש, הלחצים והאיומים לא יגרמו ל"קיצורי דרך" ולחריגה מהנדרש".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן