הרב בני לאו: לא שותף לחלום הקרבת הקורבנות בבית המקדש

הרב לאו מסביר כי מבחינתו, הדרך לקירוב העם לבית המקדש לא עוברת דרך שחיטת גדי באופן פומבי, אך תוקף גם את המתנגדים למיזם פעילי המקדש: "המתנגדים לתרגול הקרבת הקורבנות צבועים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/03/15 15:26 ט בניסן התשעה

הרב בני לאו: לא שותף לחלום הקרבת הקורבנות בבית המקדש
איגוד מכוני המקדש, צילום: איגוד מכוני המקדש

בעוד קצת יותר מיממה יחלו פעילי המקדש בביצוע תרגול הקרבת הקורבנות בירושלים, וההתנגדויות למיזם השנוי במחלוקת עולות על פני השטח, כשעיקר ההתנגדות לתרגול נובעת מכך שמדובר בשחיטה של גדי, דבר המעלה כעס רב מכיוונם של פעילים צמחוניים, ופעילי שמאל שונים.

בראיון ל'כיפה' אומר הרב בני לאו כי מבחינתו, לא זו הדרך לקרב את העם אל המסורת ואל בית המקדש, אך יחד עם זאת הוא מבהיר כי מדובר בדעתו האישית וכי זכותם לקיים את התרגול כל עוד הוא עומד בדרישות החוק.

"אני לא שותף לא לחלום ולא לביצוע של האירוע מחר", אומר הרב לאו. “זה לא עושה שירות טוב ליהדות, אך כנראה שלהם זה עושה טוב. במציאות של עם שכל כך מרוחק מהמסורת, שכל כך מחפש את הדרך לקשר עמוק יותר עם תורת ישראל, אירועים כאלו לא יוצרים קרבה".

עם זאת, אומר הרב לאו כי "זו זכותם לעשות את התרגול. זו מדינה חופשית ויש להם זכות לבטא את דרכם. אני משער שהם משוכנעים שעל ידי התרגול הם מקרבים את העם לתורת ישראל, אך לטעמי לא כך הדבר".

"הם עושים מעשה חוקי, בפיקוח וטרינרי ובכל התנאים הנדרשים. זה לא משנה אם אני אוהב או לא אוהב את זה. יש מלא משחטות בישראל וגם הם עוסקים בשחיטת בשר. זו לא צביעות להתנגד לזה אם אתה צמחוני, אבל המוחים מקרב אוכלי הבשר לתיאבון זו צביעות. מי שאוכל בשר יודע שהוא אוכל בעל חיים, וזה לא משנה היכן הוא נשחט כל עוד זה נעשה בצורה חוקית. האם משאת הנפש היא לראות את חידוש הקורבנות? זו שאלה של טעם. אני מקווה שלו, אבל יש אחרים שכן. מה שברור הוא שקצת הגזמנו במקום שאנו נותנים לחבורה הזו. בסך הכל הם עושים מעשה חוקי. חג הקורבן של המוסלמים לא נראה אחרת".

הרב לאו מספר כי הוא באמצע הכנת הפרקים של ספר ויקרא במיזם 929, והוא, והאישים האחרים העוסקים במיזם, עוסקים בניסיון להסיר את מהות ומשמעות הקורבנות כחלק מנפש האדם ולא בפעילות הספציפית של הקרבת הקורבן. “אנחנו עוסקים במשמעות של הקרובנות כחלק מהשפה שמבטאת את נפש האדם. אנחנו לא עוסקים בפעילות על בעלי החיים אלא בתנועה של הנפש".

הרב לאו כמובן אינו יודע את מה שצופן העתיד מבחינת הקמת בית מקדש שלישי, אך הוא מבהיר כי מבחינתו הוא מקווה שלא יהיה מדובר בהקרבת קורבנות מבעלי חיים כלל. “מה יהיה לעתיד לבוא? אני נוטה לכיוון של צמחונות ולא לשחיטת בעלי חיים, ואני מקווה שכך יהיה".