ירושלים: בבני עקיבא סירבו לאשר לבנות להופיע בתחרות שירה

תחרות השירה שמתוכננת למסע פסח הקרוב של מחוז ירושלים עוררה סערה לאחר שנודע שבנות מכיתה ו לא יוכלו להשתתף בה. בני עקיבא: הוחלט כי חניכות מעל גיל בת מצווה יוכלו להשתתף בכל התחרויות מלבד תחרות השירה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/03/15 11:07 ו בניסן התשעה

ירושלים: בבני עקיבא סירבו לאשר לבנות להופיע בתחרות שירה
shutterstock, צילום: shutterstock

תכנית מסע הפסח של בני עקיבא במחוז ירושלים, שיתקיים ביום ראשון הקרוב, מעוררת סערה, לאחר החלטה כי באירוע תתקיים תחרות שירה יצירתית על פי נושאים שחולקו לשבטים אך בנות מעל שבט ניצנים (כיתה ו') לא תוכלנה לשיר על הבמה.

בסניפים שונים במחוז הוחלט שלא להשתתף כלל בתחרות, סניף גבעת משואה, לדוגמא, הודיע כי הסניף יוותר כליל על השתתפות בתחרות תחת הכותרת: "לא שרות? אז לא שרים!!".

בהנהלת מחוז ירושלים הגיעו הבוקר להבנות עם הסניפים הזועמים כי לא יעשה על הבמה שימוש כלל (גם הבנים) במיקרופון יד אלא רק במיקרופון שטח וכך הבעיה פחתה. רכז ההדרכה של מחוז ירושלים, אבשלום סלוק, אמר ל'כיפה' שמבחינת התנועה אין מניעה שהבנות תערוכנה הצגה, תנגנה או אפילו תשרנה בסרטון שיוקרן על הבימה. "הבעייתיות היא החזקת המיקרופון על הבמה לאור העובדה שבמחוז ישנם כמה סניפים שפועלים בהפרדה מלאה והעניין בעייתי בעבורם. ההחלטה שלא להשתמש במיקרופון יד בכלל אמורה לפתור את המחלוקת", העריך.

בבני עקיבא ויתרו בעשור האחרון על תחרויות השירה בשל בעיות דומות, אך במחוז ירושלים החליטו כי ישנה חשיבות גדולה ליצירה ערכית של בני הנוער ולמרות כל המכשולים וההבדלים בין הסניפים צריך לנסות ולמצוא פורמט בו יווצרו שירים ערכיים שיושרו על ידי החניכים.

סלוק טוען כי תכנית האירוע פורסמה כבר לפני חודשיים והעובדה שביומיים האחרונים פתאום מתעוררת המחאה היא תמוהה. לטענתו, לו פנו אליו מיד ניתן היה לשנות את צורת התחרות ולהעביר את כולה לפורמט של סרטונים שהוא מקובל על כולם, אך כרגע מדובר בבעיה הרגע האחרון ואין זמן לעשות שינוי דרמטי כל כך. הוא מוסיף כי לא ניתן לערוך שני תחרויות שונות לבנים ולבנות שכן מדובר באלפי חניכים שהפרדתם תיצור בלגן בלתי אפשרי.

"הזהירו אותנו שלא ניגע בנושא ואמרו לנו שיהיו בעיות, אך אנו חושבים שלמרות המחלוקות ניתן להגיע לפתרון יצירתי איתו כולם יכולים לחיות מבלי לוותר על נושא היצירה הערכית שאנו רואים בו דבר חשוב עד מאד", אומר סלוק ומוסיף, "עיקר העניין היה עידוד היצירה והשירה הערכית. תוך רצון לתת מקום לכלל הסניפים במחוז ירושלים. האלטרנטיבה היא המשך השיתוק בתחום".

מבני עקיבא נמסר בתגובה: תנועת בני עקיבא מארגנת אירועים ארציים לכלל חברי התנועה הבאים מכל הזרמים של הציונות הדתית. כתנועה מרכזית אנו פועלם ככל יכולתנו לאפשר לכולם השתתפות בכל האירועים תוך מתן ביטוי הולם לכשרות ולאמונות של חניכות וחניכי התנועה. התחרות שתהיה במסע היא תחרות כישרונות כללית לכל אומנויות הבמה שכוללות נגינה, משחק וכלל אומנויות הבמה. התחרות פתוחה לחניכות וחניכים כאחד וכאחת. בהתייעצות עם רבנים הוחלט כי חניכות מעל גיל בת מצווה יוכלו להשתתף בכל התחרויות מלבד תחרות השירה.