שנתיים לפטירת הרב פרומן: הרב אבי בילדשטיין מונה לתפקיד רב היישוב תקוע

שנתיים לאחר פטירתו של הרב מנחם פרומן מונה הרב אבי בלידשטיין, ר"מ בישיבת אורות שאול ברעננה לתפקיד רב היישוב תקוע. יחל את תפקידו ככל הנראה בקיץ הקרוב

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/03/15 15:19 ה בניסן התשעה

שנתיים לפטירת הרב פרומן: הרב אבי בילדשטיין מונה לתפקיד רב היישוב תקוע
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שנתיים לאחר פטירתו של הרב מנחם פרומן, מונה הרב אבי בלידשטיין, ר"מ בישיבת אמי"ת אורות שאול ברעננה, לתפקיד רב היישוב תקוע, והוא יחל את תפקידו ככל הנראה בקיץ הקרוב.

לפני יומיים הודיעו לרב בלידשטיין על מינויו לתפקיד רב היישוב, זאת לאחר דיונים ארוכים שנעשו בוועדה שהורכבה מתושבי היישוב. בחודשים האחרונים דנו חברי הוועדה במינוי רב ליישוב, שיכנס לנעליו הגדולים של הרב פרומן.

המועמדים לתפקיד היו הרב ירון ניסנהולץ, הרב שראל רוזנבלט, הרב אבי בלידשטיין, והרב יוסי פרומן, בנו של הרב מנחם פרומן, אך לבסוף הוועדה קבעה כי הרב בלידשטיין יכהן כרב היישוב החדש. בקיץ הקרוב יחל הרב בלידשטיין בתפקידו, ויעבור להתגורר ביישוב.

הישוב תקוע שוכן במזרח גוש עציון, והינו יישוב מעורב - דתיים חילוניים. רק לפני מספר שבועות פורסם ב'כיפה' כי וויכוח ניטש במקום בין דתיים לחילוניים לאחר שהוצב ביישוב פסל של 'האישה החכמה מתקוע', פרי יצירתה של אריאלה בר און, תושבת ביישוב.

(צילום: באדיבות המצלם)

"הפסל פוגע ברגשותינו היהודיים”, כתב אחד התושבים במייל הישובי. "כל ילד בגן לומד על שבירת הפסלים של אברהם, על הפסלים בחנוכה והמאבק החשמונאי. ההתנגדות לפסלים בדמות אדם, כמו זה שהוצב בשכונתנו, טבוע בהיסטוריה ובתרבות היהודית שלנו. אנו תומכים בזכותו של כל אחד לשים בשטחים הפרטיים שלו איזה פסלים שהוא אוהב. אך למה לשים במרחב הציבורי של כולנו, ודאי ביישוב כמו תקוע פסל שכזה?".

לאחר מספר ימים הושחת הפסל, בעקבות כך כתבה הרבנית הדסה פרומן מאמר זועם. “הפגיעה בפסל היא פגיעה בנשמת אפה של תקוע.תקוע שגדלה והתפתחה בהשראתו של רבה שהיה איש של חופש, יוצר ואיש שלום, הפכה ברבות הימים לכפר אומנים, מקום בו החופש הוא - הלוז - הגרעין הפנימי ביותר המחבר בין אנשים, והסובלנות כמאפשרת את הקיום שלו. ממנחם למדנו שאין דת בלי חופש, וכי השורש של הדת היא היצירה, כי היצירה האמיתית נובעת ממקור היצירה - היוצר ברוך הוא והתנאי לקיומה הוא החופש. חופש היצירה הוא קודש קודשים. זהו הבסיס עליו קמה תקוע", כתבה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן