הרב דרוקמן: הרב אבינר הפך את הבית היהודי לשק החבטות שלו

מתקפה חריפה מצד הרב חיים דרוקמן נגד הרב אבינר. "אינני יכול יותר. אינני יודע על איזה "בית יהודי" כתב הרב אבינר, אבל בטוח שלא כתב על מפלגת הבית היהודי בכנסת האחרונה"

חדשות כיפה הרב חיים דרוקמן 26/12/14 08:52 ד בטבת התשעה

הרב דרוקמן: הרב אבינר הפך את הבית היהודי לשק החבטות שלו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"הנני כותב לא מפני שיש לי כח לכתוב, אלא מפני שכבר אין בי כוח לדום" - כך פותח הרב קוק זצ"ל את אחת מאגרותיו. גם אני מגיב על דברי אהובי הרב שלמה אבינר שליט"א, כי אני לא יכול יותר לדום. הרב אבינר הפך את הבית היהודי לשק החבטות שלו, והוא תוקף אותו ללא הרף, ללא שום קשר לעובדות.

מתוך אהבה וכבוד לרב אבינר נמנעתי עד כה מלהגיב, אבל אחרי דבריו השבוע אינני יכול יותר. אינני יודע על איזה "בית יהודי" כתב הרב אבינר, אבל בטוח שלא כתב על מפלגת הבית היהודי בכנסת האחרונה.

איש לא השתלט על הבית היהודי. כל חברי הכנסת, כולל היו"ר, נבחרו אישית על ידי הציבור, והם הנציגים האותנטיים של הציבור. בזכות היו"ר זקפה הציונות הדתית את קומתה כשקיבלה בבחירות לכנסת האחרונה 12 נציגים לעומת 5 נציגים של המפד"ל והתקומה ביחד בכנסת הקודמת.

בענייני דת ומדינה נקבעו כל הדברים על ידי וועדת רבנים המורכבת מהרבנים הגאונים: הרב יעקב אריאל, הרב צפניה דרורי, הרב זלמן מלמד, הרב נחום רבינוביץ' והח"מ. לאחרונה צורפו לוועדה גם הרב איסר קלונסקי והרב חיים שטיינר. כך פעל יו"ר המפלגה, בניגוד מוחלט לדברי הרב אבינר, אלא שכפי שכתבתי - דברי הרב אבינר מתייחסים לבית יהודי אחר וליו"ר אחר.

לבית היהודי יש בהחלט קווים אדומים, כך שלכתוב כי "הקו האדום היחיד שלו הוא הכסא" - זה פשוט הוצאת שם רע, שאין בו שמץ של אמת. למרות שהיה בכנסת האחרונה מבול של חוקים בנושאי דת ומדינה, של חכי"ם ממפלגות שונות, שהיו נגד התורה, לא התקבל אף חוק נגד התורה. אף חוק!

חוק הפונדקאות שהרב אבינר מזכיר לא התקבל. אמנם עבר קריאה ראשונה והועבר לועדה לשם הכנתו לקריאה שניה ושלישית, אבל בהסכם עם הבית היהודי החוק נקבר בוועדה ולא התקבל כלל. גם בעניין הגיור, איש איננו מדבר על גיור בלי קבלת מצוות.

מנין לו לרב אבינר "שיגיירו מאות אלפי עולים על יסוד הזדהות יהודית?! מי מסר לו את הנתונים האלה?! אילו הרב אבינר היה עוקב אחרי פעילותה הנמרצת של חה"כ הלא דתית בכנסת האחרונה, נוכח היה שהיא ייצגה אותנו יפה ביותר.

היא אכן מזדהה עם העקרונות של הציונות הדתית, ולכן ייצגה אותנו בכבוד רב. גם אם יו"ר הבית היהודי כנראה לא מוצא חן בעיני הרב אבינר, אין שום הצדקה להטיח בו דברים שאינם אמת. האם המטרה לפגוע בבית היהודי ובעומד בראשו מקדשת את כל האמצעים?!

איך יכול הרב אבינר להאשים את יו"ר המפלגה בנכונות לוויתורים בנושאי דת ומדינה, כשנושאים אלה נקבעו כאמור על ידי ועדת רבנים חשובה?! ולהאשים בנכונות לוויתורים בענין ארץ ישראל, כשהעמדה בנושא זה באה לידי ביטוי דוקא על ידי היו"ר בעוצמה מיוחדת ובצורה שורשית יהודית?! לרב אבינר פתרונים!