האוניברסיטה העברית מציגה: חופשת חג המולד לסטודנטים

באוניברסיטה העברית החליטו לחגוג גם את חג המולד, ומספקים יום חופשה מיוחד לסטודנטים, זאת למרות שרובם המוחלט הינם יהודיים או מוסלמים. האוניברסיטה: "מתחשבים בסטודנטים מכל הדתות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/12/14 12:05 א בטבת התשעה

האוניברסיטה העברית מציגה: חופשת חג המולד לסטודנטים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

באוניברסיטה העברית החליטו השנה כי במקביל לחג החנוכה המתקיים בימים אלו, יחגגו הסטודנטים גם את חג המולד הנוצרי, זאת למרות שרוב מוחלט של הסטודנטים הינם יהודיים או מוסלמים, ושכמות הנוצרים בישראל מזערית.

הוועדה המתמדת של האוניברסיטה הכריעה כי במקביל לחגים היהודיים, יציינו הסטודנטים גם את החגים הנוצריים והמוסלמים, בימי חופשה, וכך, ביום חמישי הקרוב יציינו באוניברסיטה את החג הנוצרי ביום חופשה מיוחד לסטודנטים. ביום החופשה לא יתקיימו בחינות או לימודים, זאת על מנת לאפשר לסטודנטים לחגוג את חג המולד, שאינו כזכור חג יהודי ולא נחגג בישראל כלל באופן רשמי.

הסטודנטים, שקיבלו אך ורק יום אחד של חופשה בחנוכה, לא מצליחים להבין מדוע באוניברסיטה החליטו לציין את החג הנוצרי. “הפלורליזם מעביר את האוניברסיטה על דעתה", מספר רוני, סטודנט למחלקה למדעי המדינה ל'כיפה'. “לא מספיק שאנחנו בקושי מקבלים ימי חופשה לחגים, עכשיו גם החליטו לחגוג חג נוצרי שלא קשור אלינו בכלל? מה הדבר הבא, יכניסו עצי אשוח לכיתות הלימוד?”

האוניברסיטה העברית מסרו בתגובה כי "הוועדה המתמדת של האוניברסיטה העברית בישיבתה מיום 13.5.14 החליטה להכיר, החל משנת הלימודים תשע"ה, בחגים הבאים של האוכלוסיות הנוצרית והמוסלמית כימי מנוחה: חג המולד ועיד אלאדחא (חג הקורבן). בימים אלה לא יתקיימו לימודים או בחינות והם יוגדרו כימי חופשה לסטודנטים. זאת על מנת להתחשב בסטודנטים מכל הדתות הלומדים באוניברסיטה ולכבד את חגיהם”.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן