הרב לאו לשר התחבורה: מנע חילול שבת בתחבורה הציבורית

בעקבות הפרסומים אודות גלישת שעות האוטובוסים אל תוך השבת פנה הרב הראשי דוד לאו לשר התחבורה ישראל כץ בדרישה לפעול למניעת חילול השבת בתחבורה הציבורית

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 09/12/14 09:30 יז בכסלו התשעה

הרב לאו לשר התחבורה: מנע חילול שבת בתחבורה הציבורית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בשבועות האחרונים פורסם כי בעקבות המעבר לשעון חורף, הרשו לעצמם חברות תחבורה ציבורית לאפשר גלישת שעות עבודת האוטובוסים לתוך השבת, זאת בניגוד להנחיות ותוך כדי חילול שבת.

אתמול (ב') שיגר הרב הראשי דוד לאו מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, בו הוא מחה על התופעה ודרש לתקנה בהקדם האפשרי.

“נושא התחבורה בשבת עולה לדיון לעיתים קרובות", כתב הרב לאו. “המפקח על התעבורה הוציא הנחייה הקובעת כיצד יש להתייחס לפעילות של תחבורה ציבורית ביום שישי ובמוצאי שבת. ביום שישי יש להקפיד על כך שמפעיל הנסיעה יקבע את מועד יציאת הנסיעה האחרונה, לזמן שהנסיעה תגיע לתחנת היעד הסופית שלה כחצי שעה לפני כניסת השבת לכל המאוחר, ובמוצאי שבת זמן הנסיעה הראשונה יקבע כחצי שעה לאחר צאת השבת. הזמנים הקובעים לצורך עניין זה הם מועדי כניסת השבת ויציאת השבת שפורסמו על ידי הרבנות הראשית לישראל".

"למרות ההנחיה הברורה, לצערי, המצב בשטח אינו עולה בקנה אחד עם ההנחיות", כותב הרב לאו. “כמי שממונים על נושא אכיפת הנחיית התעבורה ואכיפת חוק שעות עבודה ומנוחה, שומה עליכם לעשות ככל שניתן לתקן את המצב. רמיסת השבת בריש חוצות על ידי התחבורה הציבורית, והעסקת עובדים ביום המנוחה הינן דברים הטעונים תיקון".

"אני פונה אליכם ביודעי ומכירי את הערכים המלווים אתכם ועל פיהם אתם פועלים, ואני מבקש כי גבם נשוא שמירת השבת תפעלו כמתבקש", סיכם הרב לאו את מכתבו וחתם באיחול: “בזכות שמירת השבת נזכה למנוחת אמת ואמונה והשקט ובטח".