לבני פוטרה, מינוי הדיינים יידחה עד אוגוסט

הוועדה למינוי שופטים התכנסו לבחור את הדיינים החדשים, אך בעקבות פיטורי שרת המשפטים ציפי לבני התהליך נדחה לאוגוסט. שולי מועלם: "חבל שכל התהליך ירד לטמיון"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/12/14 17:55 יא בכסלו התשעה

לבני פוטרה, מינוי הדיינים יידחה עד אוגוסט
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לבני פוטרה, הדיינים משלמים. בחודש האחרון התלוננו הדיינים על עומס עבודה משמעותי ועל כך שיש צורך במינוי דיינים חדשים בבתי הדין הרבניים, ואכן, אתמול אמורים היו אמורים חברי הוועדה למינוי דיינים לבחור את הדיינים החדשים, אך בשל פיטורי שרת המשפטים ציפי לבני הדיון נדחה לחודש אוגוסט, כך מתפרסם ב-nrg.

אתמול בערב נפגשו חברי הוועדה לאחר יותר משנה של עבודה על הליך המינוי על מנת לקבוע את זהות הדיינים החדשים, אך לאחר שהתקבצו בלשכתה של לבני, התקבלה הודעה לפיה הישיבה מבוטלת וההליך יידחה לחודש אוגוסט במקרה הטוב.

חברת הוועדה שולי מועלם פנתה ליועמ"ש על מנת לבדוק האפשרות לכנס את הוועדה בתוך 48 שעות או לחילופין לכנס את הוועדה כשימונה שר משפטים חדש. "חברי הוועדה פגשו כמאתיים מועמדים, נערכו עשרות ישיבות, חבל שכל התהליך ירד לטמיון. זה לא סוד שמצב בתי הדין קשה וברור לכולנו שלא יהיו מינויים לפני יולי הקרוב. כל מי שבתי הדין יקרים לליבו רוצה להשלים את התהליך ואני מצפה שהרבנים הראשיים יובילו את המהלך. לשרה ציפי לבני יש אחריות על המינוי הזה וזה יהיה נכון שהיא תסיים אותו אבל אם לא צריך לבדוק את האפשרות המשפטית לכנס את הועדה תחת שר המשפטים הזמני", אמרה מועלם.

עו"ד לילי הורביץ גץ, המועמדת לתפקיד מנכ"לית בתי הדין הרבניים אמרה בעקבות פיטוריה של שרת המשפטים: "ההחמצה הגדולה של לבני היא לא בעניין המשא ומתן המדיני אלא דוקא בתיקון הליקויים במערכת בתי הדין הרבניים. שרת המשפטים המפוטרת החמיצה הזדמנות לעשות היסטוריה ולהיות גורם משמעותי בתיקון העוול המתמשך שנעשה למסורבות ומעוכבות הגט. ארגוני הנשים וכל העוסקים בעניין תלו בה תקוות רבות גם במינוי פורץ דרך של אישה למנכ"לית בתי הדין הרבניים, במינוי דיינים שאוזנם כרויה למצוקתם של הנשים ובהסרת רוח הנכאים ששוררת בבתי הדין בגלל היעדר תקנים ואי איוש של תקנים קיימים. הביטול של כינוס הועדה למינוי דיינים בדקה ה-90, משאיר לנו פתח של תקוה ומטיל את האחריות לפתחו של שר או שרת המשפטים הבאים. אני וחברותיי נמשיך להיאבק למען אותם נשים עד לתיקון הליקויים ומציאת פתרון למצוקתן".