הרב ישראל רוזן: הרב עמאר לא מתאים לתפקיד רב העיר ירושלים

הרב רוזן קורא להתאחד סביב מועמדותו של הרב שמואל אליהו לתפקיד רב העיר ירושלים ואומר כי מניסיונו מול הרב עמאר, אין הוא מתאים לתפקיד. "הוא חי באטמוספרה שמרנית חרדית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/10/14 18:48 כו בתשרי התשעה

הרב ישראל רוזן: הרב עמאר לא מתאים לתפקיד רב העיר ירושלים
הרב ישראל רוזן, צילום: הרב ישראל רוזן

"הרב עמאר חי באטמוספרה שמרנית חרדית מבחינת הכרת אורחות הציבור. הוא הגיע מעולם הדיונות ולא מעולם ההנהגה הקהילתית. הוא בולט בתפקידו כדיין ונחשב לדיין המאיר פנים, אבל לדעתי הוא לא מתאים להנהגה ציבורית".

כך אומר הרב ישראל רוזן, ראש מכון צומת, אשר מביע תמיכה ברב אליהו לתפקיד רב העיר ירושלים, פחות מיממה לפני קיום הבחירות. לדבריו,“אין לי אינטרס אישי, אני לא מעורה בנושאים הפוליטיים. מבחינתי, אני מאמין שהרב אליהו הוא בן הציונות הדתית וקרוב לרוח הציונות הדתית ועל כן מתאים לתפקיד".

הרב רוזן מוסיף ומציין כי "אין לי ביקורת על חייו האישיים של רב עמאר אך הוא חי במסגרת שמרנית וקרובה לסביבתו. הוא רחוק מהכרת הציבור החילוני, הדתי לאומי ואפילו חלק מהציבור החרדי. הרב שמואל אליהו עוסק בהנהגה רבנית קהילתית כבר שנים, יש לו רקורד בזה. מי יכול להצביע על הישגים של הרב עמאר בתחומים הללו? גם ברבנות הראשית הוא עסק בעיקר בנושאי דיינות. הרב עמאר רחוק מאוד מדמותו של הרב משאש למרות שהוא שם עצמו במקומו. הרב משאש היה רב של הציבור".