הרב אמנון בזק: לא צריך לקשור בין יעילות טיפולי ההמרה להשקפת עולם

"אסור לקשור בין הסכנות בטיפולי המרה לעמדה המוכיחה ש'נטיה מינית מטבעה אינה דבר שניתן או שצריך לשנות אותו", אומר הרב בזק

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/10/14 09:58 יב בתשרי התשעה

הרב אמנון בזק: לא צריך לקשור בין יעילות טיפולי ההמרה להשקפת עולם
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

"כאשר שרת הבריאות קובעת, בעקבות עמדת הסתדרות הפסיכולוגים להזהיר מפני הסכנות שב'טיפולי המרה', שעמדה זו מוכיחה ש"נטייה מינית מטבעה, איננה דבר שניתן או שצריך לשנות אותו", היא נשמעת בדיוק כמו רבנים הטוענים שנטייה חד-מינית צריכה להשתנות ולכן היא ניתנת לשינוי", כך אומר הרב אמנון בזק בתגובה להודעת הסתדרות הפסיכולוגיים כי על הציבור להיזהר מטיפולי המרה לשינוי נטיה מינית.

לדבריו, “אסור בשום אופן לקשור בין שתי השאלות: השאלה האם 'טיפולי המרה' עשויים להיות יעילים או לא היא מקצועית גרידא, בעוד שהשאלה האם צריך לשנות נטייה מינית, אם אכן קיימת אפשרות כזו, היא שאלה השקפתית-ערכית נפרדת", הוא אומר ומבהיכר כי "כשכורכים את שתי השאלות יחד, נוצר הרושם שמי שסובר שלא צריך לשנות נטייה מינית - נוטה ממילא לעמדה שהדבר בלתי-אפשרי, ולהיפך”.

"במילים אחרות”, מוסיף הרב בזק ומסביר, "נראה שהעמדה המקצועית נגזרת מהשקפת העולם בנושא. העמדה הדתית הסוברת שצריך לשנות נטייה מינית ולכן הדבר אפשרי מנסה למעשה לפתור בקלות רבה מידי את הבעיה המוסרית והתיאולוגית ביחס ההלכה לחד-מיניים. במקביל, העמדה הליברלית שבכלל לא צריך לשנות נטייה מינית אינה לוקחת בחשבון את מצוקתם של חד-מיניים דתיים רבים, שעבורם אם פתרון כזה קיים, הוא יכול לפתור להם את הקונפליקט הגדול של חייהם".

"לגופו של עניין, קשה להניח שיש פתרון שיהיה יעיל לכל או לרוב אלו הרוצים לשנות את נטייתם המינית, ואין כל ספק שכל ניסיון לטיפול כזה צריך להיעשות על ידי גורמים מקצועיים בלבד. אולם משרד הבריאות ישגה באופן ערכי אם ישלול מהותית פתרונות על ידי אנשי מקצוע לחד-מיניים המעוניינים בשינוי נטייתם המינית, רק בגלל שהוא מאמין ש"לא צריך לשנות נטייה מינית", הוא מסכם.