לראשונה: תפילת אבינו מלכנו לרווקות מאוחרת

הרווקות המאוחרת נכנסת למודעות קהילתית. ביישוב עפרה אמר הרב אבי גיסר תפילת אבינו מלכנו לרווקים ולרווקות שימצאו זוגיות. "ער למצוקה שלהם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/10/14 15:31 יא בתשרי התשעה

לראשונה: תפילת אבינו מלכנו לרווקות מאוחרת
יחצ, צילום: יחצ

"אבינו מלכנו שמע תפילת יחידים והושיבם בית". את התפילה הזו אמר רב היישוב עפרה הרב אבי גיסר במהלך תפילת נעילה, בה התייחס באופן ספציפי לתופעת הרווקות המאוחרת כחלק מהתחינות הנאמרות בתפילה החשובה ביותר בשנה.

בשיחה עם כתב 'כיפה' מסביר הרב גיסר את הסיבה אליה כיוון כשאמר את תפילת 'אבינו מלכנו' על הרווקים והרווקות. "אני ער למצוקה הרבה בה בנים ובנות מבקשים לבנות לעצמם בית ולא זוכים לכך. מדובר בצער גדול מבחינתם וגם מצד ההורים. זה מצוקה מוכרת. תפילת אבינו מלכנו היא לא תפילה מקובעת אלא תפילה שהוסיפו לה בקשות רבות במהלך השנים על פי הצרכים ועל כן בוודאי טוב יהיה שכל אדם יוכל להכניס את תחינותיו לתפילה. הפסוקים, שנאמרים בסוף תפילת נעילה יכולים את מצוקותיו של כל אדם, לא כל שכן להביע בעיה קהילתית".

"לכל אחד בקהילה יש את הבן, את השכן או את קרוב המשפחה שעוד לא התחתן וסובל מהלחץ ומהקשיים הללו", אומרת שירת מלאך, יו"ר ארגון ישפה שהשתתפה בתפילה. “מאוד התרגשתי והרגשתי תחושת שותפות מאוד גדולה. הדבר נגע בהרבה מאוד אנשים, גם כאלו שלא סובלים באופן ישיר מהתופעה".

"הרב גיסר הוא חלוץ בהטמעה של הרווקות בקהילה", מוסיפה מלאך. “צריך להבין שלא מדובר רק בבעיה של הרווק או הרווקה אלא בסוגייה חברתית שאנו מתמודדים איתה. בסקר שערכנו בקיץ האחרון ענו 80% מהרווקים והרווקות כי הם מעדיפים להכיר את בן או בת זוגם דרך חברים. מיהם החברים אם לא הקהילה? מדובר במחווה מעוררת השראה".

"מפתיע אותי שעוד לא הוסיפו את התפילה הזו", אומר הרב גיסר. “הרי יש הרבה אנשים בגיל מסוים, סביב גילאי ה-30, שעוד לא זכו להקים בית והתפילות שלהם בוודאי סובבות סביב המצוקה הזו. הרווקות לא דומה לשום מצוקה אחרת. ברוך השם לא מדובר במחלה או משהו רע בהכרח אבל כן מדובר בצורך קיומי לרווקים ורווקות רבים וראוי להתפלל על כך שהקב"ה ימלא אותם בשלמות. חז"ל דרשו בנושא ואיזו תפילה יותר טובה מזו?”

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן