מדד החברתיות בבית היהודי: מועלם וכלפה בראש, סלומינסקי בתחתית

סקר המדד החברתי של אתר ´המשמר החברתי´ מעניק לחברי הכסת כלפה ומועלם את הציון הגבוה ביותר מבין חברי הבית היהודי. ניסן סלומינסקי, מוטי יוגב ואבי וורצמן בתחתית הרשימה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/08/14 21:55 יז באב התשעד

מדד החברתיות בבית היהודי: מועלם וכלפה בראש, סלומינסקי בתחתית
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מי חבר הכנסת החברתי ביותר בבית היהודי? סקר המדד החברתי שערך אתר 'המשמר החברתי' מעניק לחברי הכנסת שולי מועלם וזבולון כלפה את הניקוד הגבוה ביותר בקרב חברי הסיעה.

על פי הסקר, שעקב אחר שיעור ההשתתפות וצורת ההצבעה של נבחרי הציבור באשר להצעות חוק הנוגעות לנושא החברתי-כלכלי בכנס הקיץ תשע"ד, העניק לחברת הכנסת מועלם- רפאלי ציון 6 ולח"כ כלפה את הציון 5.

ח"כ שולי מועלם רפאלי הגישה מספר הצעות חוק חברתיות בהם הצעת חוק קבלת מידע בדבר זכויותיו של ילד עם מוגבלות. הצעת חוק זו קובעת כי מידע בדבר זכויותיהם של ילדים עם מוגבלות יימסר לקופות החולים בכל שנה על מנת ליידע את הורי הילדים בדבר הזכויות המגיעות לילדיהם. הצעת חוק אחרת שהגישה חברת הכנסת מעניקה הגנה לעמותות התורמות מזון לנזקקים. כמו כן הגישה מועלם- רפאלי הצעת חוק הפוטרת מארנונה ארגונים יציגים של משרד הביטחון המנציחים נופלים. כמו ארגון יתומי ואלמנות צהל, ארגון נפגעי איבה

ח"כ כלפה הגיש מספר הצעות חוק חברתיות, אחת מהן, שהגיש עם תום מושב הקיץ עוסקת בתיקון לחוק משק הדלק שתכליתה להגדיל את מספר תחנות הדלק בישראל ובכך להרחיב את התחרות ולהביא להורדת מחירי הדלק. הצעה אחרת שהגיש עוסקת בצמצום פערי התיווך בין החקלאי לצרכן והוזלת מחירי הפירות והירקות בשווקים. ח"כ כלפה היה שותף להצעת חוק עבודת הנוער שתאפשר לבני נוער לעבוד עד חצות ובכך להרוויח יותר בעבודות בחופשת הקיץ, עוד הצטרף ח"כ כלפה להצעת חוק הביטוח שתאפשר לבית המשפט להורות על תשלום למבוטחים לפני הוכחת הנזק במקרה של הכחשה ע"י חברת הביטוח.

ואיפה שאר חברי רשימת הבית היהודי מבחינה חברתית? סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן קיבל ניקוד 4, יוני שטבון קיבל 3, השר אורי אורבך קיבל ציון 2 ואיילת שקד קיבלה 1.

השר אורי אריאל קיבל 0, כלומר לא חברתי ולא חברתי ומכאן העניינים ממשיכים להידרדר: יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט קיבל 1-, אורית סטרוק על 2-, אבי וורצמן צונח ל 6-, מוטי יוגב מגיע גם הוא ל 6- ויו"ר ועדת הכספים בכנסת, זה ששולט על כל הכספים שיוצאים, ביניהם גם הכספים המופנים לטובת צרכים חברתיים, קיבל 8-, הציון הנמוך ביותר מבין חברי הסיעה.

ח"כ שולי מועלם- רפאלי אמרה היום: "כחברי כנסת אנחנו מחויבים לדאוג לכיפת ברזל חברתית וכלכלית חזקה לא פחות מזו הביטחונית. הטיפול באוכלוסיות המוחלשות ובצמצום הפערים החברתיים הוא משימה לאומית שכולנו חייבים להירתם לה".

ח"כ כלפה: "כמי שמקדיש את מרבית זמנו לסיוע לתושבי הפריפריה, אני מתכוון להמשיך להגיש הצעות חוק חברתיות ולתמוך בכאלה ובכך לסייע לאוכלוסיות הנזקקות ולמלא נאמנה את תפקידי כשליח ציבור"