הרב רונצקי: הצוער שהודח מבה"ד 1 הודה שהתנהג בצורה קצת חוצפנית

הרב רונצקי תקף את הרב נתנאל אלישיב שטען כי הדיחו צוער בצורה לא ראויה "להתנגשויות הללו אחראי לעיתים גם הצוער. יש דברים שצריך להשתתף בהם עם כולם. המאמר צייר ציור לא ראוי בעיני"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/05/14 13:45 יב באייר התשעד

הרב רונצקי: הצוער שהודח מבה"ד 1 הודה שהתנהג בצורה קצת חוצפנית
יחצ, צילום: יחצ

"זה לא נכון ליחצן את העובדה שאתה דתי. לא להתבייש חס וחלילה, אבל יש דברים, דוגמת שירת נשים, שאפשר להיות שותפים עם כולם. אתה לא נמצא בישיבה כרגע, לא יכול להקפיד על קלה כחמורה ועל כל פסיק קטן. יש מצבים שההלכה מתירה לעשות אותם בדיעבד", כך אמר הרב אביחי רונצקי, לקלמן ליבסקינד בתכנית עצם העניין בגלי ישראל, בתגובה למאמר אותו פרסם הרב נתנאל אלישיב, ר"מ במכינת בני דוד בעלי, שטען כי הדיחו צוער בבה"ד 1 בצורה לא ראויה ואמר כי "הצבא מבודד חיילים דתיים 'קיצוניים'".

לדברי הרב רונצקי "להתנגשויות הללו אחראי לעיתים גם הצוער. ישבתי עם הצוער ודיברתי איתו באריכות. הוא הודה שהדברים כנראה הובנו בצורה לא נכונה ואולי קצת חוצפנית. ייתכן שזה מה שהביא להדחה".

הרב רונצקי אמר כי הוא שוחח עם מפקד בה"ד 1 שנפגע מהפרסומים אודות המאמר. "הוא נעלב. אמר לי שהצוער הודח על דברים נוספים, אישיים, שקשורים לאותו בחור. הם מצאו שהוא לא ראוי לסיים את קורס הקצינים על פי אמות המידה שלהם. המאמר צייר ציור שאינו ראוי בעיני. בה"ד 1 הוצג כמקום שבא לעשות חינוך מחדש לצעירים. זה לא נכון".

עם זאת, הודה הרב כי טענת הרב אלישיב לפיה אין מקום למלחמת תרבות בצבא, נכונה. "הצבא עוסק יותר ויותר בתכנים שהוא לא צריך לעסוק בהם. הצבא צריך לעסוק בשני מצבים - להתכונן למלחמה ולהילחם, ולא לעסוק בענייני דמוקרטיה או נישואין של חד מיניים".

בדבריו ציין הרב רונצקי גם כי בקשתו של הצוער לשרת בצוות מגדרי הייתה לגיטימית ואף תקף את שירות הנשים ביחידות לוחמות. "הצבא הוא לא מעבדה ולא צריך להכניס נשים לכל מקום בצבא. הכנסתן של נשים למקומות הללו, בדגש על היחידות הלוחמות, לא משרתת את האינטרס של הצבא".