הרב נתנאל אלישיב: הצבא מבצע תרגילים שמבודדים חיילים בעלי עמדות דתיות ´קיצוניות´

הרב מאשים כי בבה"ד 1 מדיחים צוערים שמבקשים לעמוד על עקרונותיהם המותרים על פי פקודות. " אם ממלכתיים מתחילים לפתוח את הפה כנראה שמשהו לא טוב עובר על צה"ל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/05/14 15:19 ז באייר התשעד

הרב נתנאל אלישיב: הצבא מבצע תרגילים שמבודדים חיילים בעלי עמדות דתיות ´קיצוניות´
Northfoto / Shutterstock.com, צילום: Northfoto / Shutterstock.com

הרב נתנאל אלישיב, ר"מ במכינת בני דוד בעלי, בהשתלחות מפתיעה נגד הצבא, מאשים כי בבה"ד 1 הדיחו צוער לאחר שהאחרון ביקש להיות בצוות מגזרי, נפרד. "הוא ביקש לשרת בצוות מגזרי והודח", הוא מאשים.

"יש בחודשים האחרונים הרבה בעיות של צוערים דתיים בבה"ד 1", הוא אמר בתכנית לא סותם את הפה עם אראל סג"ל בגלי ישראל. "שורה של בעיות הקשורות להכרחת אנשים לשרת יחד עם נשים באופן הדוק ביותר כנגד רצונם. אנחנו לא נגד נשים אבל מכאן ועד לשלוח חייל לשטח עם נשים, בחוליה מצומצמת, זו הגזמה. אנחנו לא בעניין של להדיר נשים אבל יש מישהו שמתעקש לקחת אנשים למצב קיצון".

עוד הוסיף הרב אלישיב, אשר משמש כאמור כר"מ במכינת עלי, הנחשבת כמובילת הקו הממלכתי בציונות הדתית, "אם ממלכתיים כמונו מתחילים לפתוח את הפה כנראה שמשהו לא טוב עובר על צה"ל. יש תרגילים פסיכולוגים שונים ומשונים שנועדו לבודד חיילים בעלי עמדות דתיות 'קיצוניות'. הם הצמידו לזה מונח יפה - הדתה וכל מי שלא מתאים לפרופיל משויך ישירות לנח"ל חרדי. הצבא רוצה את הדתיים שקטים ונחמדים ושלא יעמדו על העקרונות שלהם", הוא אומר.

"החינוך שלנו הוא לבלוע צפרדעים ואני בדרך כלל בעד, אבל הבטן שלנו כבר מלאה בצפרדעים ומה קורה כשמכריחים אותנו לבלוע היפופוטם?", הוא מתמרמר. "צריך להשאיר את מלחמת התרבות בחברה הישראלית מחוץ לצבא. לא צריכים להיות רבנים שיסתובבו בבה"ד 1 ולא צריכים להיות אנשים פרו הומוסקסואליות שיסבירו למה זה טוב. הדברים הללו לא רלוונטיים לצבא".