הרב דוד לאו: "אין שום מניעה שנשים תשמש כמשגיחות כשרות"

חיזוק משמעותי ביותר לתומכי מינוי נשים כמשגיחות כשרות. ח"כ עליזה לביא, ממובילות המהלך: לא יעלה על הדעת שב-2014 לא תהיינה נשים המשמשות כמשגיחות כשרות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/02/14 12:48 טז באדר א'

הרב דוד לאו: "אין שום מניעה שנשים תשמש כמשגיחות כשרות"
יחצ, צילום: יחצ

הרב הראשי דוד לאו אמר היום (א') כי נשים יכולות לשמש כמשגיחות כשרות. בזמן כנס התאחדות האולמות התפרץ הרב לאו לדבריה של ח"כ לביא ואמר כי "הבג"ץ שהיה בנושא מיותר, אין כל מניעה שנשים יהיו משגיחות כשרות". מדובר כפי הנראה בהתבטאות תקדימית של ראש הרבנות הראשית ואחד האנשים הבכירים ביותר במערכת הכשרות הארצית, דבר הפותח פתח לנשים אשר היו עד עתה מנועות מלשמש בתפקיד.

במהלך כנס התאחדות האולמות קראה חברת הכנסת עליזה לביא לבעלי אולמות וחברות קייטרינג להעסיק נשים כמשגיחות כשרות. לדבריה "לא יעלה על הדעת שבישראל של 2014 לא תהיינה נשים המשמשות כמשגיחות כשרות".

"עד כה המעטפת הסוציולוגית, תרבותית לא אפשרה לנשים להגיע לתפקידים הללו", אמרה ח"כ לביא והוסיפה "אתם בעלי האולמות, ראש החץ להכנסת נשים כמשגיחות כשרות, קוראת לכם לבוא, לאמץ ולהעסיק, אני מגויסת יחד אתכם לנושא ורוצה לראות יותר משגיחות כשרות".

כזכור, בדצמבר אשתקד, התחייבה הרבנות הראשית להסיר את המכשולים בפני נשים אשר מעוניינות לעבוד כמשגיחות במערכת הכשרות הממלכתית בעקבות המאבק של ארגון הנשים הדתי 'אמונה'.

בעקבות עתירת 'אמונה' הודיעו ברבנות ובמשרד לשירותי דת כי מעתה יתאפשר לנשים לגשת לבחינה מקצועית שמקיימת הרבנות בהלכות כשרות, ולקבל הסמכה אם יעברו. ההחלטה התקבלה למרות התנגדות נחרצת של כמה מחברי מועצת הרבנות הראשית שטענו כי נשים לא יכולות לשמש כמשגיחות כשרות.